سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

دبیرکل یونسکو:

یک میلیارد معلول در جهان زندگی می کنند/ ۱۱.۵ میلیون نفر در ایران

تعاون آنلاین – دبیرکل کمیسیون ملی سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو UNESCO) در ایران گفت: ۱۵ درصد جمعیت جهان معادل یک میلیارد نفر و ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایران معلول هستند.

«سعدالله نصیری قیداری» امروز (سه شنبه) در نشست حمایت از تدوین برنامه ها و سیاست های ملی بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در توانمندسازی معلولان که در محل کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، افزود: ٩٠ درصد از کودکان معلول جهان بازمانده از تحصیل هستند.
وی دسترسی نداشتن معلولان به امکانات بهینه را اجرا نکردن قانون دانست و افزود: برای عملی شدن قوانین و کنوانسیون ها نیاز به همت داریم.
نصیری قیداری با تاکید بر این که نمی توان معلولان را نادیده گرفت و باید برای اجرای قوانین حمایتی از آنان تلاش کرد، به قانون جامع معلولان که سال ۱۳۸۳ در مجلس تصویب شد اشاره کرد و گفت: با تدوین قوانین یعنی مسوولیت ما تازه شروع شده است و باید برای اقدام عملی همت کنیم.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه سرمایه گذاری بر روی معلولان ارزش افزوده ایجاد می کند، افزود: ممکن است به لحاظ فیزیکی ناتوان باشند اما با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات(آی سی تی ICT) می توانیم آنان را توانمند کنیم.
نصیری قیداری با اشاره به اینکه توسعه فناوری شمار زایش معلولان را کمتر نکرده، گفت: حتی درصد زایش این کودکان بیشتر شده است، بنابراین فناوری باید درجهت توانمندسازی معلولان به صحنه بیاید.

درج دیدگاه