پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

۲۱۱ تعاونی غیرفعال در اردبیل تعیین تکلیف شدند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲۱۱ تعاونی راکد در استان اردبیل تعیین تکلیف شده یا با شرایط متفاوتی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در یک سال اخیر بیش از ۲۱۱ تعاونی راکد در استان اردبیل تعیین تکلیف شده یا با شرایط متفاوتی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

اردبیل ۸۲۵ هزار تعاونگر دارد

به گزارش تعاون آنلاین، قاسم رحیمی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اظهار کرد: شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل ۱۰ اداره کل، صندوق و بانک است که در مجموع با ۲ هزار و ۲۱۶ کارمند اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی سعی می‌کنند در جای جای استان ارائه خدمات کنند.

وی خاطرنشان کرد: با هدف توسعه بازار و تقویت برند تعاونی‌ها حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی توسط تعاونی‌ها مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در یک سال اخیر بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات توسط تعاونی‌ها انجام شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بیش از ۹۰ تعاونی راکد با تغییر اعضا، تغییر موضوع فعالیت و یا تزریق منابع تسهیلاتی در استان فعال شده‌اند و ۲۱۱ تعاونی غیرفعال نیز در این مدت تعیین تکلیف شده است.

رحیمی بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۴۲ تعاونی با عضویت بیش از ۳ هزار نفر  در استان تشکیل شده و تسهیلات روستاتعاون به مبلغ ۴۳۶ میلیارد ریال برای ۲۲ تعاونی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: این اداره کل موفق به کسب رتبه اول از بابت جذب منابع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کشور در حوزه تعاون شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون توسعه برنامه ششم با هدف ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی سال گذشته ۱۱۷ شرکت تعاونی تشکیل و فعال شده‌اند.

دبیر شورای اشتغال استان اردبیل ادامه داد: از ۲۲ هزار شرکت تعاونی رقابت کننده در چهاردهمین دوره جشنواره انتخاب تعاونی‌های برتر ملی یک هزار و ۹۴ شرکت تعاونی از اردبیل بوده است که از این تعداد ۵ شرکت تعاونی برتر ملی انتخاب شده‌اند.

درج دیدگاه