پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

۳۴۰۰ پرونده بخش تعاونی در مراجع داوری بررسی شد

رئیس مرکز داوری اتاق ایران گفت: امسال سه هزار و ۴۰۰ پرونده در مراجع داوری اتاق‌ها در کشور و در بخش تعاون مورد رسیدگی قرار گرفته‌ که این آمار سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ پرونده بوده است. 

رئیس مرکز داوری اتاق ایران گفت: امسال سه هزار و ۴۰۰ پرونده در مراجع داوری اتاق‌ها در کشور و در بخش تعاون مورد رسیدگی قرار گرفته‌ که این آمار سال گذشته چهار هزار و ۲۰۰ پرونده بوده است.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد رنجبر  در آیین افتتاح مرکز داوری اتاق تعاون استان ایلام اظهار داشت: موضوع داوری علاوه بر مقررات بین‌المللی در دین و سنت ما نیز مورد توجه قرار گرفته و در مقررات بین‌المللی نیز ثابت شده در مسائل بزرگ داوری نتیجه بهتری می‌دهد.

وی افزود: هم اکنون ۴۵۰ داور در سراسر کشور از طریق کمیته های مشترک دستگاه قضایی در حال فعالیت و مسئول رسیدگی به پرونده های بخش تعاون هستند.

رنجبر یادآور شد: مراکز داوری اتاق تعاون کشور وظیفه رسیدگی به حل اختلاف شرکت های تعاونی و اعضای آنان را بر عهده دارد و در این مراکز از قضات بازنشسته، وکلای دادگستری و اساتید دانشگاهی آشنا به قوانین تعاون بهره گیری می شود.

وی تاکید کرد: یکی از مطالبات مرکز داوری اختصاص یک شعبه برای رسیدگی به آراء صادره از مرکز داوری در استان ایلام است که بتواند پرونده هایی که مورد اعتراض هستند را بررسی کند.

به گفته رنجبر اکثر استان ها در کشور از این مراکز بهره مند هستند و امیدواریم با حمایت دادستان چنین شعبه ای در ایلام راه اندازی شود و تعاون گران بتوانند به راحتی مشکلات قضایی خود را حل کنند.

شیرخانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این آیین گفت: فعالیت مرکز داوری از تضییع حقوق اعضای تعاونی‌ها جلوگیری می‌کند.

شکراله شیرخانی  اظهار داشت: اتاق تعاون، نقش بسزایی در توسعه همه جانبه و کیفی آن دارد و تحقق سهم۲۵ درصدی ملی نیز از دیگر اهداف اتاق تعاون است.

وی افزود: در راستای رعایت عدالت اقتصادی تعاونی ها باید مورد توجه قرار بگیرند و توانمندسازی آنها از طریق آموزش انجام شود.

شیرخانی تاکید کرد: تعاونی‌ها به علت عدم آموزش دچار مشکل هستند و اتاق تعاون می‌تواند از ظرفیت‌های قانون برنامه ششم توسعه استفاده و بستر مناسب را برای فعالیتتعاونی‌ها ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد سهم اشتغال و توسعه کشور در بخش تعاون است، گفت: استان ایلام دارای سه هزار و ۲۰۰ تعاونی است که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ تعاونی با ۳۱۱ هزار نفر عضو فعال هستند.

مرکز داوری اتاق تعاون استان ایلام افتتاح شد.

درج دیدگاه