پنج شنبه, فروردین ۳۰, ۱۴۰۳

۴۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان لرستان ایجاد شد

????????????????????????????????????

تعاون آنلاین – مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان لرستان ایجادشده است.

علی آشتاب با اشاره به اجرای طرح کارورزی ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اظهار داشت: این طرح از نیمه دوم سال ۹۴ در استان لرستان آغازشده که در این رابطه استان لرستان در بین هشت استان پایلوت کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی در رابطه با اجرای طرح تکاپو افزود: این طرح، یکی از طرح‌های وزارت کار است که به توسعه و ساماندهی کسب‌وکارهای خرد و خانگی و اتصال آن به بنگاه‌های کوچک و متوسط توجه می‌کند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اتمام کار مطالعاتی طرح تکاپو با همکاری کارگزاران این طرح در سال ۹۵ عنوان کرد: در راستای حمایت و توسعه کسب‌وکارهای اولویت‌دار و حائز مزیت در لرستان، یک برنامه عملیاتی ویژه تدوین‌شده است.

وی بابیان اینکه برای اولین بار در طی سه سال متوالی، نرخ بیکاری در لرستان کاهش محسوسی داشته، تصریح کرد: نرخ بیکاری لرستان در سال ۹۱، ۲۰.۲ درصد بوده درحالی‌که در تابستان امسال نرخ بیکاری استان به ۱۲ درصد کاهش‌یافته است.

آشتاب در رابطه با عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه تعاون، خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تاکنون، ۴۸۷ تعاونی در استان تشکیل‌شده که شش هزار و ۲۱۵ نفر جذب این تعاونی‌ها شده‌اند و این روند به ایجاد چهار هزار و ۵۵۸ فرصت شغلی در استان لرستان منجر شده است.

وی بیان کرد: ۱۳۴ تعاونی بانوان نیز با عضویت هزار و ۷۷ نفر و اشتغال هزار و ۸۰ نفر در لرستان تشکیل‌شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: پیگیری‌های لازم برای تخصیص هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ثابت و در گردش به ۲۰۸ شرکت تعاونی در سامانه بهین یاب انجام‌شده است.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات کم‌بهره به بخش کشاورزی و مشاغل خانگی و روستایی، افزود: در سال جاری، هزار و ۲۷۸ میلیارد ریال تسهیلات، به ۲۰۸ شرکت تعاونی تخصیص‌یافته و مبلغ ۲۲۷ میلیارد ریال به ۳۶ طرح شرکت تعاونی پرداخت‌شده است.

درج دیدگاه