چهارشنبه, اردیبهشت ۵, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

۵۶ هزار شغل در سند اشتغال استان قزوین هدف گذاری شده است

بابایی6

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در سند توسعه اشتغال استان قزوین ۵۶ هزار شغل پیش بینی شده که با برنامه ریزی مدون برای تحقق آن باید اقدام نماییم

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ، مسعود بابایی عصر چهارشنبه دردهمین کارگروه اشتغال استان که دراستانداری برگزار شداظهارداشت: رشد سالانه در کشور ۱.۲۴ درصد و در استان ۱.۱۷ درصد و سهم ما نیز از مهاجرت کشوری ۲.۲ درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: نرخ مهاجرت ما ۶ دهم درصد افزایش یافته و میانگین  نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۴ درصد و استان ۱۱.۶ درصد است و در این میان نرخ مشارکت هم در کشور ۳۹.۴ درصد و استان ۳۹.۳ درصد گزارش شده است.

بابایی گفت: خوشبختانه با فعالیتهای انجام شده نرخ بیکاری در استان کمتر از میانگین کشوری است و چون رویکرد ما اشتغال پایدار است همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا این امر مهم محقق شود.

وی اضافه کرد: در سند توسعه اشتغال استان علاوه بر تعهدی که داشتیم حدود یک سوم تعهد در حوزه اشتغال ناقص است و باید ۴۱ هزار و ۹۰۷ شغل در طول برنامه ششم  ایجاد می شد که با احتساب یک سوم اشتغال ناقص این میزان به ۵۵ هزار و ۸۷۶ شغل باید برسد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: در سند توسعه اشتغال باید برای استان ۵۶ هزار شغل ایجاد شود که این موضوع در بخش های کشاورزی، صنعت، خدمات پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: در سند توسعه همه نکات شامل نرخ تورم، هزینه هر شغل، سهم مشاغل در بخش های مختلف استخراج و مشخص شده است و بر همین اساس باید حرکت کرد.

بابایی گفت: تحریک تقاضا و عرضه محور کار در سند توسعه و برنامه ریزی ما در سال جاری و سالهای آتی است.

وی با اشاره به چهار طرح مهم قابل اجرا در حوزه اشتغال تصریح کرد: در اجرای طرح تکاپو حدود ۴۴۵ هزار فرصت شغلی درکل کشور  دیده شده که در استان قزوین هم ۱۰ رسته را شناسایی کرده ایم و در اولویت قرار داده ایم.

بابایی اضافه کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان برلای طرح های اشتغالزایی و تکاپو در سراسر کشور پیش بینی شده که در استان قزوین هم اقدام لازم برای گرفتن سهمیه صورت گرفته است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآورشد: در اجرای طرح کارورزی هم ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در سراسر کشور پیش بینی شده که سهم استان قزوین ۳۵۱۰ شغل است که برای فارغ التحصیلان فوق دیپلم تا دکتری اجرا می شود.

وی افزود: در اجرای این طرح تاکنون ۳ هزار ۳۰ نفرکارورزدر استان قزوین ثبت نام کرده اند که از این تعداد  ۹۲۰ نفرواجد شرایط کارورزی هستند.همچنین ۱۳۲ واحد پذیرنده کاورز نیز در سامانه کارورزی استان ثبت نام کرده اند

بابایی گفت: طرح مشوق های بیمه ای برای فارغ التحصیلان با یک سال معافیت از دیگر راهکارها برای رونق اشتغال است.

وی بیان کرد: همچنین طرح مهارت آموزی در محیط های کسب و کار که توسط فنی حرفه ای اجرا می شود برای رونق اشتغال عملیاتی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین اظهارداشت: در سامانه رصد تاکنون ۶۰۴۹ نفر در استان فرصت شغلی ثبت شدت است .

درج دیدگاه