پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

۹۷۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال روستایی را چه کسانی گرفتند؟

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آخرین وضعیت عملکرد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را تشریح کرد.

مدیر سرمایه گذاری پروژه اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، آخرین وضعیت عملکرد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را تشریح کرد.

رامین اسدی،در تشریح آخرین وضعیت عملکرد اعطای تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ادامه داد: تعداد کل طرح های ثبت نام شده در سامانه کارا ۸۹۴ هزار طرح است  که از این تعداد ۵۱۳ هزار طرح به دستگاه های اجرایی ارسال و مورد بررسی قرار گرفته است .

چه میزان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی پراخت شد؟

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۴ هزار طرح در بانک ها وجود دارد که ۱۱۲ هزار طرح به مبلغ ۹۷ هزار میلیارد ریال در حال پرداخت تسهیلات هستند.

مدیر پروژه های سرمایه گذاری در برنامه های اشتغال و فراگیر درباره وضعیت طرح های اشتغال روستایی افزود: از تعداد ۵۱۳ هزار طرح تایید شده توسط دستگاه های اجرایی، تعداد ۲۵۴ هزار طرح به کمیته های فنی استان ها معرفی شده اند که سهم وزارت جهاد کشاورزی ۵۸ درصد، وزارت صمت ۱۶ درصد، سازمان میراث فرهنگی ۱۳ درصد و  سایر دستگاه ها  نیز ۱۳ درصد است.

اسدی ادامه داد: در بانک های عامل نیز از مجموع طرح های ارسال شده ۱۵۴ هزارو ۲۱۷ طرح بررسی شده است که ۷۴ درصد آن منجر به عقد قرارداد و پرداخت در شبکه بانکی شده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: از مجموع اعتبارات  تخصیص داده شده، تاکنون نزدیک به ۷۹ درصد پرداخت ها از سوی بانک های عامل صورت گرفته است. اشتغال جدید پیش بینی و ایجاد شده تعداد ۲۵۷ هزارو ۳۷۰ نفر است.

اسدی  همچنین در خصوص دسته بندی اختصاص تسهیلات به طرح های خرد، کوچک و بزرگ افزود:  این اعتبارات به ترتیب  ۶۱ درصد اعتبارات به طرح های کمتر از ۱۰ نفر اشتغال( خرد) ،  ۲۷ درصد بین ۱۰ و ۵۰ نفر اشتغال ( صنایع کوچک ) و  بین ۵۰  تا ۱۵۰ نفر اشتغال ( ۸درصد ) و  ۴ درصد به طرح های ملی بین استانی و تامین مالی خرد مبنی بر قرارداد  اختصاص یافته است .

وی جنسیت و سطح تحصیلات متقاضیان در طرح های منعقد شده را ۶۶ درصد مربوط به مردان و ۴۴ درصد به زنان مرتبط دانست و تاکید کرد: تعداد طرح های منعقد شده برای متقاضیان دیپلم و کمتر را ۸۷ درصد است.

اسدی بخش فعالیت در طرح های منعقد شده بانک ها را در بخش کشاورزی ۷۱ درصد، صنعت ۱۶ درصد و خدمات ۱۳ درصد عنوان و رسته های بخش خدمات در طرح های منعقد شده موسسات عامل را ۲۴ درصد گردشگری، بوم گردی ۲۲ درصد، خدمات مدرن سازی تعمیر ماشین آلات و ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی ۱۳ درصد، خدمات حمل و نقل و لجستیک ۹ درصد، فناوری اطلاعات و خدمات بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی هر کدام ۷ درصد و خدمات ورزشی ۵ درصد و سایر را ۱۳ درصد بیان کرد.

مدیر سرمایه گذاری پروژه  اشتغال فراگیر روستایی  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسته های بخش کشاورزی در طرح های منعقد شده بانک ها را در حوزه پرورش دام سبک و سنگین ۴۷ درصد، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی ۱۵ درصد، محصولات گلخانه ای ۱۲ درصد، پرورش و فرآوری طیور و زنبور عسل ۸ درصد ، زعفران و گیاهان دارویی ۵ درصد، شیلات و وآبزیان ۴ درصد، بسته بندی میوه، سبزی، نان، ادویه و خشکبار صادراتی ۲ درصد، کشت نهال و بذر ۲ درصد و سایر موارد یک درصد اعلام کرد.

اسدی رسته های بخش صنعت در طرح های منعقد شده موسسات عامل در حوزه پوشاک ۲۲ درصد ، صنایع دستی ۱۶ درصد، ساخت ماشین آلات و ادوات، ۱۲ درصد، فرش دستبافت ۱۲ درصد، مبلمان و مصنوعات ۱۲ درصد، کفش و مصنوعات چرمی ۲ درصد، بازیافت یک درصد، صنایع غذایی و تبدیلی تکمیلی کشاورزی یک درصد و سایر موارد را هم یک درصد بیان کرد.

2 دیدگاه ها

درج دیدگاه