شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

تعداد تعاونی های دانش بنیان از زبان معاون تعاون وزارت تعاون

معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اصفهان تاب آوری بخش تعاون در برابر مشکلات بیش از بخش خصوصی استò!@r ^×Õ

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۵۵ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال هستند که برای گسترش آنها تلاش می کنیم. به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: توسعه تعاونی های دانش بنیان را جزو اهداف مهم خود قرار داده ایم. وی […]

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۵۵ تعاونی دانش بنیان در کشور فعال هستند که برای گسترش آنها تلاش می کنیم.

به گزارش تعاون آنلاین، سید حمید کلانتری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قزوین افزود: توسعه تعاونی های دانش بنیان را جزو اهداف مهم خود قرار داده ایم.

وی اظهار کرد: با تشکیل این دسته از تعاونی ها، ایده های نخبگان و پژوهشگران با سهولت بیشتری تبدیل به محصول و ثروت می شود.

کلانتری در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نیاز روستاها به داشتن تعاونی های مختلف،اظهار کرد: تقویت بخش تعاون در روستاها را نیز جزو اولویت های کاری خود قرار داده ایم.

کلانتری اظهار کرد: تشکیل و توسعه تعاونی ها در روستاها و جمع آوری سرمایه های اندک و تبدیل آن به طرح های اقتصادی از بهترین راهکارها در جهت ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در نقاط روستایی است.

وی با بیان اینکه فعالیت در حوزه تعاون محدودیت خاصی ندارد،اظهار کرد: به عنوان نمونه ۱۴ بیمارستان در کشور به شکل تعاونی فعالیت می کنند که نشانگر گستردگی فضا برای کار در این حوزه است.

وی در ادامه به فعالیت ۹۳ هزار تعاونی در کشور اشاره کرد و گفت: برای تقویت تعاونی های محصولی، تامین نیاز و شهرستانی ظرفیت های مناسبی داریم.

معاون امور تعاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تقویت بخش تعاون از اهداف مهم اقتصادی دولت به شمار می رود و در همین زمینه ظرفیت های مناسبی ایجاد شده است.

کلانتری ادامه داد: ارایه تسهیلات به میزان ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های اقتصادی در سطح روستاها پیش بینی شده است که البته روند جذب آنها چندان مناسب نیست در صورتی که باید از این فرصت به منظور ایجاد اشتغال و بهبود وضع معیشتی روستاییان بهتر بهره مند شد.

وی خاطرنشان کرد: باید با همت مسئولان استانی روند جذب اعتبارات مربوط به ارایه این تسهیلات که تعاونی ها نیز امکان بهره مندی از آنرا دارند، سرعت بگیرد

درج دیدگاه