شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

سهم تعاونی‌ها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی چقدر است؟

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم تعاونی ها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را ۲۵ درصد دانست و گفت: تاکنون بین ۶.۵ تا هشت درصد این کار از طریق تعاونی ها محقق شده است.

مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سهم تعاونی ها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی را ۲۵ درصد دانست و گفت: تاکنون بین ۶.۵ تا هشت درصد این کار از طریق تعاونی ها محقق شده است.

به گزارش تعاون آنلاین، مسلم خانی به سهم موثر تعاونی ها در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت : سهم آنها در تولید ناخالص ملی در کشورهای جهان به ۱۸ تا ۱۹.۵ درصد می رسد که لازمه افزایش سهم آنها در این تولید و رشد اقتصادی کشور نیازمند تغییر مدل و بازنگری در رویکرد تعاونی ها است .
وی افزود: اگر تعاونی های کوچک به شکل خوشه ای و شبکه ای تبدیل شوند این مهم شانس آنها در بازار رقابت را بیشتر کرده و به تناسب آن می توانند نقش قابل قبولی در میزان سهم تولید ناخالص داخلی داشته باشند.
مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدون اشاره به میزان سهم تعاونی های کشور در تولید ناخالص داخلی ، افزود: اینک یکصد هزار تعاونی در گرایش های ۲۶ گانه در کشور فعالیت دارند که اگر این تعاونی ها به شکل خوشه ای عمل کنند می توانند سهم بالایی در تولید ناخالص داخلی و همچنین تحقق شعار اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
خانی با بیان اینکه در حوزه آموزش امسال ۲۸۷ دوره تخصصی برای تعاون گران پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد آموزش به شکل مجازی و ۶۵ درصد حضوری برگزار می شود .
وی همچنین گفت : در قالب برنامه های آموزشی پیش بینی شده ، ۱۲ هزار نفر ساعت دوره های تخصصی برای تعاون گران تا پایان سال جاری برگزار می شود.
مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعا‌ون با بیان اینکه کرمان بیشترین گرایش را به سمت تعاوتی ها دارد ، خاطرنشان کرد: از الگوی تعاون به عنوان مدلی برای خلق کسب و کار در این استان استفاده شده است.
وی ادامه داد: تعاونی های استان کرمان به شکل گروهی و تیمی فعالیت می کنند و به همین علت شانس موفقیت آن ها در صنایع دستی و خدمات دانش بنیان بسیار بالا است.
براساس این گزارش روز گذشته، ۶۰ واحد مسکن مهر جامعه پزشکان توسط تعاونی مسکن مهر پزشکان ، ۹۰ واحد شرکت تعاونی مسکن کارکنان و بازنشستگان شرکت نفت به متراژ ۲ هزار و ۵۵۴ متر و بیش از ۱۲ متر مربع زیربنا و شرکت تعاونی صنایع دستی ملیله سازان آروند نگین در کرمان با حضور مدیرکل آموزش، ترویج و تحقیقات تعاونی های وزارت تعا‌ون افتتاح شد.

 

درج دیدگاه