شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

خانی پاسخ داد: منشا ثروت در ایران چیست؟

مسلم خانی گفت:با وجودی که سه شکل ثروت در جهان وجود دارد، ثروت در ایران هنوز منشا فیزیکی دارد.

مسلم خانی گفت:با وجودی که سه شکل ثروت در جهان وجود دارد، ثروت در ایران هنوز منشا فیزیکی دارد.

به گزارش تعاون انلاین،مدیرکل دفتر ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی‌ها با اشاره به گزارش «مجمع جهانی اقتصاد» گفت: هم اکنون سه نوع ثروت در جهان وجود دارد که شامل ثروت ملل، ثروت فیزیکی و ثروت سرمایه‌های اجتماعی و دارایی‌های انسانی وجود دارد.

مسلم خانی: کلینیک‌های کسب و کار تعاونی راه‌اندازی می‌شوند/منتظر فعالیت باشگاه تعاون باشید

وی با تاکید بر اینکه شکل های متنوع ثروت در ایران هنوز چندان قابل اتکا نیست چرا که هنوز ثروت کشورما به شکل سنتی ،ناشی از ثروت و دارایی‌های فیزیکی است .

وی در توضیح دلایل این اتفاق نیز گفت: ئلیل این اتفاق این است که به شدت نفت محور، منابع محور و دریا محورهستیم  و هریک از اینها را ازدست بدهیم،  قدرتمان کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در ثروت سرمایه انسانی، مردم می‌توانند در کنار همدیگر، از روی همدلی و هم‌افزایی و همیاری، ثروت افزایی کنند. از قدیم الایام نیز مردم در قالب گروه های اجتماعی و خودجوش، مشکلاتشان را حل و فصل می کردند.

خانی ادامه داد:  متاسفانه در کشورما بالای ۹۱ درصد از پروژه‌های حوزه اشتغالزایی صرفاً از طریق بانک‌ها تغذیه می‌شود درحالی که در کشورهای توسعه یافته اقتصادی معمولا در حوزه مزبور، بانکها در گزینه هفدهم به بعد قرار می گیرند. یعنی کسب و کار، بانک محور نیست.

درج دیدگاه