پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

ابتکار مدیر تعاون کرمانشاه برای ایجاد اشتغال: کافه کارآفرینی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کافه کارآفرینی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در این استان راه اندازی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کافه کارآفرینی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در این استان راه اندازی می‌شود.
به گزارش تعاون آنلاین، حسن عزیزی اظهار داشت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار دو طرح کافه کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان نوجوان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اقدامات اولیه اجرای طرح های مذکور انجام و مجری طرح ها نیز مشخص شده است، افزود: کافه کارآفرینی محلی برای رفت و آمد کارآفرینان ملی به همراه مسئولان است که حضور برای عموم مردم آزاد خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه جوانان بیشترین مخاطبان کافه کارآفرینی هستند گفت: به طور روزانه برای مخاطبان و علاقه‌مندان به حضور در کافه کارآفرینی برنامه هایی در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های کارآفرینی باید از سنین خرسالی ارائه شود، گفت: طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان نیز در رده های سنی ۱۲ تا ۱۶ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال اجرایی خواهد شد.

عزیزی ادامه داد: طرح مذکور با مشارکت فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش اجرا و فاز عملیاتی دو طرح کافه کارآفرینی و باشگاه کارآفرینان نوجوان در سال آینده اجرایی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در طرح کافه کارآفرینی سیستم هایی مجهز به اینترنت تعبیه خواهد شد افزود: بر اساس موضوعات برنامه ریزی شده از سخنرانان ملی دعوت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان داشت: طرح باشگاه کارآفرینان نوجوان در قالب کارگاهی یک ونیم تا دو ساله ویژه نوجوانان اجرایی می شود که در مرحله نخست یک ۱۰۰ دانش آموز در این طرح شرکت می کنند و سپس در سطح گسترده تر به اجرا در می آید.