جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

بانک توسعه تعاون امسال چقدر تسهیلات پرداخت کرد؟

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات برای ۱۱۱ هزار پرونده بوده و پیش‌بینی ما تا پایان سال ۹۷ بیش از یکصد هزار میلیارد ریال بوده است.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات برای ۱۱۱ هزار پرونده بوده و پیش‌بینی ما تا پایان سال ۹۷ بیش از یکصد هزار میلیارد ریال بوده است.
به گزارش تعاون آنلاین، سعید معادی مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: بانک توسعه تعاون بانکی دولتی بوده که از سال ۶۸ فعالیت خود را در قالب صندوق توسعه تعاون آغاز شد و در سال ۸۸ به بانک تبدیل شد و در مدت حدود یک دهه‌ای که عمر بانکی جوان‌ترین بانک کشور می‌گذرد دستاورد‌های خوبی بحمدلله حاصل شده است.

وی افزود: مجموع تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از ابتدای سال ۸۸ تا پایان بهمن ماه ۹۷ بالغ بر یک میلیون پرونده به ارزش ۲۸۶ هزار میلیارد ریال بوده است و عمده فعالیت این بانک در ۳ سال اخیر و در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ بوده است.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه از ابتدای امسال تا به امروز ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است، گفت: این تسهیلات برای ۱۱۱ هزار پرونده بوده و پیش‌بینی ما تا پایان سال ۹۷ بیش از یکصد هزار میلیارد ریال بوده است و طرف‌حساب اصلی بانک توسعه تعاون، تعاون‌گران هستند که شامل ۷۰ درصد تسهیلات اعطایی می‌شوند و ۳۰ درصد مابقی مربوط به سایر گروه‌ها بوده است.

معادی تصریح کرد: در سال ۹۶ بخش کشاورزی ۱۷۶ فقره پرونده با رقم ۳۸ هزار میلیارد ریال و با سهم ۱۸ درصد، بخش صنعت و معدن ۱۳۹ هزار فقره پرونده با رقم بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال و سهم ۴۰ درصدی، بخش مسکن و عمران ۵۲ هزار فقره پرونده با رقم ۱۲ هزار میلیارد ریال و سهم ۶ درصدی، بخس خدمات ۳۴۴ هزار فقره پرونده با رقم ۵۳ هزار میلیارد ریال و با سهم ۲۵ درصد و بخش بازرگانی ۱۳۷ فقره پرونده با بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد ریال و با سهم ۱۱ درصدی بوده است و در سال ۹۷ هم سهم بهش کشاورزی ۱۳ هزار فقره پرونده با رقم ۸ هزار میلیارد ریال و با سهم ۱۷ درصدی، بخش صنعت و معدن ۲۹ هزار فقره پرونده با رقم ۲۵ هزار میلیارد ریال و با سهم ۵۱ درصدی، بخش مسکن و عمران ۵ هزار فقره پرونده با رقم ۱۶۰۰ میلیارد ریال و با سهم ۳ دصدی، بخش خدمات ۳۵ هزار فقره پرونده با ۱۱ هزار میلیارد ریال و سهم ۲۱ درصدی و بخش بازرگانی ۵ هزار فقره پرونده با ۳ هزار میلیارد ریال و با سهم ۷ درصدی بوده است.

وی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون از سال گذشته عاملیت دو طرح ملی بزرگ را در حوزه اشتغال داشت که یکی از آن‌ها اشتغال روستایی و دیگری اشتغال فراگیر بوده و موفق‌ترین بانک کشور در حوزه اشتغال روستایی با رقم تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد ریال در قالب ۱۵ هزار پرونده بوده که ۳۴ هزار اشتغال جدید را ایجاد کرده است.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پیشرو بوده است، گفت: خراسان رضوی به لحاظ رتبه‌بندی در رتبه دهم کشور در میان ۳۱ استان کشور قرار دارد، اما به لحاظ عملکردی به کلیه تعهداتش عمل کرده است و برترین استان کشور بوده، زیرا فراتر از تعهداتش عمل کرده و یکی از شاخص‌ترین اقدامات بانک توسعه تعاون خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیارد تومانی یک واحد صنعتی فولادی در نیشابور بوده است.

مشاور مدیرعامل بانک توسعه تعاون با بیان اینکه ۸۲ درصد سهم این بانک در وام ازدواج پرداخت شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۸۲ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت شده است و ۱۸ درصد مابقی نیز تا پایان امسال به زوجین متقاضی دریافت وام ازدواج از بانک توسعه تعاون اعطا خواهد شد و اقساط آن از ۱۲ ماه تا ۶۰ ماه بوده که انتخاب آن برعهده مشتری است.

معادی گفت: در طرح سرمایه در گردش تا ۸۰ درصد میزان سپرده‌گذاری تسهیلات اعطا می‌شود و در دهه مبارک فجر امسال که چهلمین فجر انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن گرفتیم طرح‌های جدید بانک توسعه تعاون جهت خدمت مطلوب‌تر و شایسته‌تر به ملت شریف ایران اجرا شد که یکی از آن‌ها بخشودگی ۶ درصدی جرایم دیکرد در پرداخت اقساط بوده است.

در این نشست، پرویز اسدی، مدیر امور حقوقی بانک توسعه تعاون، گفت: در حوزه کشاورزی حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی اعطا می‌شود و سهمیه هر استان و شهرستان متفاوت بوده و به میزان خسارات تحمیلی تخصیص می‌یابد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های این بانک در حوزه درمان بوده و با همکاری خیران نیک‌اندیش هزینه درمان اقشار محروم، نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه را تامین خواهیم کرد و گروه دیگر هم از جامعه دانشگاهی هستند که شامل دریافت تسهیلات ویژه می‌شوند و گروه دیگر نیز مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی درحوزه‌های مختلف به‌ویژه اشتغال بوده است.

همچنین احمد محمدی، مدیر سرپرستی بانک توسعه تعاون خراسان رضوی، اظهار داشت: بانک توسعه تعاون بزرگترین بانک دولتی در حوزه تعاون بوده و در خراسان رضوی در ۱۱ ماهه امسال بالغ ۸۷۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که رشدی ۸۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و در این بانک بیش از ۳۰۰ هزار مشتری در سطح استان داریم.

وی افزود: از مجموع تسهیلات اعطایی پرداخت شده از سوی بانک توسعه تعاون خراسان رضوی ۷۲ درصد در بخش صنعت، ۱۵ درصد در بخش کشاورزی، ۱۲ درصد در بخش بازرگانی و یک در بخش مسکن و عمران بوده است.

مدیر سرپرستی بانک توسعه تعاون خراسان رضوی در رابطه با تسهیلات ازدواج پرداختی در استان، بیان کرد: ۹۹ هزار میلیارد ریال در قالب ۵۲۷ فقره پرونده به زوج‌های متقاضی پرداخت شده است که معادل ۸۴ درصد میزان تکلیفی بوده و ۱۶ درصد مابقی هم تا پایان اسفند ماه ۹۷ به متقاضیان اعطا می‌شود؛ همچنین تسهیلات‌های این بانک به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال در قالب ۳۲ موضوع بوده است و ما خوشبختانه طبق عملکرد صورت‌گرفته فراتر از تعهدات تکلیفی عمل کرده‌ایم و به عنوان استان برتر کشور در حوزه اشتغال روستایی معرفی شدیم.