پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

اعلام آخرین تحولات رخ داده در تعاونی های مرزنشین

مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی آخرین تحولات رخ داده در حوزه تعاونی های مرزنشین را تشریح کرد. یعقوب رستمی مال خلیفه در گفتگو با تعاون آنلاین، با توضیح آخرین تحولات رخ داده در خصوص رایزنی ها برای تعیین هیات مدیره تعاونی های مرزنشین گفت: برای مشخص شدن آنچه در این حوزه رخ داده است، […]

مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی آخرین تحولات رخ داده در حوزه تعاونی های مرزنشین را تشریح کرد.
یعقوب رستمی مال خلیفه در گفتگو با تعاون آنلاین، با توضیح آخرین تحولات رخ داده در خصوص رایزنی ها برای تعیین هیات مدیره تعاونی های مرزنشین گفت: برای مشخص شدن آنچه در این حوزه رخ داده است، بهتر است اشاره ای به تاریخچه ماجرا داشته باشم.
او گفت: زمانی که من به عنوان مدیر کل تعاونی های توزیعی مسئولیت گرفتم، اعضای هیات مدیره های استانی دو بار با این دفتر مکاتبه کرده و خواستار عزل هیات مدیره تعاونی های مرزنشین بودند.
رستمی مال خلیفه در توضیح دلایل ارائه این خواسته گفت: ادعا این بود که مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های مرزنشین ، مرزنشین نیست .البته ما نیز با وزارت کشور مکاتبه ای کردیم اما پاسخی در خصوص مرزنشین بودن ایشان دریافت نکردیم . ذکر این توضیح نیز ضروری است که ایشان کارت مرزنشینی نیز ندارند .
او با اشاره به اینکه این خواسته به حق تشخیص داده شد، گفت: ما سه بار با اتحادیه مکاتبه کردیم و خواستار آن شدیم که انتخابات را برگزار کنند، البته پیش از دوره مسئولیت من نیز دو بار تقاضا برای برگزاری انتخابات به این اتحادیه ارائه شده بود ، در نتیجه ۵ نوبت چنین درخواستی مطرح شده بود .
این مقام مسئول ادامه داد: وقتی اقدامی از سوی اتحادیه صورت نگرفت ، ما تصمیم به برگزاری مجمع گرفتیم ، دو روز بعد از اعلام ما برای برگزاری این مجمع ، اعضای هیات مدیره فعلی اتحادیه ، نامه ای را به استان ها زدند که تاریخ دو روز قبل از اعلام ما را داشت ، در حقیقت با اینکه بعد از ما وارد عمل شده بودند، تاریخ دو روز قبل را انتخاب و اعلام کردند که می خواهند مجمع را برگزار کنند .
او توضیح داد: من با همکارانم جلسه گذاشتم و به این نتیجه رسیدیم که برای آنکه شرایط دموکراتیک باشد، اگر خودشان می خواهند مجمع را برگزار کنند، این اقدام را انجام دهند . این اتفاق نیر رخ داد و خودشان مجمع را برگزار کردند اما ایراداتی در برگزاری مجمع وجود داشت که به آنها ابلاغ کردیم و توضیح دادیم یا ایرادات را برطرف کنند یا اینکه دوباره مجمع را برگزار کنند .
رستمی مال خلیفه اضافه کرد: اما به جای اینکه مشکل را برطرف کنند، اعضای فعلی هیات مدیره ، شکایتی از بنده در دادگاه مطرح کردند و مدعی شدند که من از موقعیت شغلی سوء استفاده کرده ام . ما به دادگاه رفتیم و مدارک را ارائه دادیم ، حالا نیز پرونده از سوی بازپرس به دادگاه ارسال شده است.البته تاکید کردیم که روند قانونی شکایت نیز طی نشده و آقایان باید ابتدا ادعایشان را در دیوان عدالت اداری مطرح می کردند و در صورت اثبات موضوع سوء استفاده از موقعیت شغلی ، پرونده به دادگاه ارائه می شد .
مدیر کل دفتر تعاونی های توزیعی ادامه داد: پس از این بود که اعضای هیات مدیره های استانی مکاتبه کردند و ما نیز تاکید کردیم که اگر مجمع را برگزار نمی کنید، ما وارد عمل شده و مجمع را برگزار می کنیم و شاکی های هیات مدیره فعلی نیز شکایتی را ثبت کردند . در این میان همزمان آقایان حاضر در هیات مدیره فعلی اتحادیه های سراسری شکایتی را در دادگاه مطرح کردند که چرا وقتی ما مجمع را برگزار کرده ایم شما هم می خواهید دوباره این کار را بکنید. در نهایت هیات مدیره سابق از دادگاه عمومی دستور توقف برگزاری مجمع را درست یک روز قبل از برگزاری مجمع گرفت و ما نیز به لحاظ قانونی مجمع را برگزار نکردیم .
او گفت: روز دوشنبه، ۲۵ دی ماه نیز نماینده حقوقی وزارتخانه و رییس اداره مرزنشین ها در دادگاه حاضر شده اند تا پاسخ دهند چرا ما به موضوع برگزاری مجمع ورود کرده ایم . البته هیات مدیره های استانی نیز به عنوان شاکی از هیات مدیره های سراسری خودشان ورود کرده اند .
او گفت: به هر روی ما همچنان پیگیر موضوع هستیم ، هیات مدیره فعلی می خواهد شرایط کنونی را حفظ کند، این در حالی است که برخی اعضای کنونی هیات مدیره سراسری کارت مرزنشینی ندارند و از این رو ما تاکید داریم این افراد صلاحیت ماندن در این سمت را دارا نیستند و باید برای برگزاری مجمع اقدام شود .
او گفت: فعلا ما منتظر رای دادگاه هستیم ، اگر دادگاه رای بدهد که مجمع را برگزار کنیم اقدام می کنیم ، اگر هیات مدیره را خلع کند نیز مراحل قانونی برای انتخاب هیات مدیره جدید طی می شود و اگر هم اعلام کند هیات مدیره فعلی وجاهت قانونی دارد ما تسلیم قانون هستیم .

درج دیدگاه