جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

مشکل مرغ حل شد/ افزایش ۳۰ درصدی جوجه‌ریزی در دی و بهمن امسال

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ذخیره‌سازی میوه شب عید بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار تماما توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و توزیع آن به زودی آغاز می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ذخیره‌سازی میوه شب عید بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار تماما توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شده و توزیع آن به زودی آغاز می‌شود.
به گزارش تعاون آنلاین، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه غرس نهال در محوطه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ذخایر احتیاطی که باید به استان‌ها منتقل می‌شد اکنون به سردخانه استان‌ها انتقال یافته و سیب و پرتقال شب عید زیر نظر ستاد تنظیم بازار استان‌ها قرار دارد و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی درباره قیمت میوه تنظیم بازار شب عید گفت: قیمت میوه تنظیم بازار شب عید توسط ستاد تنظیم بازار تعیین و ابلاغ خواهد شد.

حجتی درباره توزیع گوشت سفید نیز اظهار داشت: تولید گوشت سفید در کشور افزایش یافته و ذخایر مرغ منجمد نیز داریم که عرضه آن از دیروز آغاز شده و از این نظر محدودیتی نداریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این زمینه بازار سیاه وجود دارد و برخی به ویژه در تهران سوء استفاده می‌کنند که باید با آنها برخورد شود.

وزیر جهاد کشاورزی از کسانی که در عرضه گوشت سفید دست دارند خواست از فرصت شب عید سوءاستفاده نکنند و روحیه نوع دوستی را در خود تقویت کنند و با مردم مهربانتر باشند.

وی با بیان این که ۱۲۲ تا ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دی و بهمن ماه امسال انجام شده است، گفت: جوجه‌ریزی در این ماه‌ها نسبت به پاییز امسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

حجتی در ادامه بر حفظ و نگهداری از آب و خاک از طریق توسعه منابع طبیعی تاکید کرد و اذعان داشت: اگر از جنگل‌ها و مراتع بی‌رویه برداشت کنیم فرسایش آبی و خاکی ایجاد می‌شود.

وی افزود: پوشش گیاهی علاوه بر حفظ آب و خاک، فضای سبز و نشاط آور ایجاد کرده و درختان در واقع شش زمین هستند و اکسیژن تولید می‌کنند.

وزیر جهاد کشاورزی به تاثیر منابع طبیعی برتولید گازهای گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: گازهای گلخانه ای یکی از مشکلات زیست محیطی است و اگر جنگل‌ها توسعه یابند به کاهش این گاز کمک کرده موجب سلامت انسان می‌شود.