شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

گفت و گوی تعاون آنلاین با مدیر عامل تعاونی زاگرس پوش

نقطه تلاقی سود و مسئولیت پذیری اجتماعی در یک تعاونی

تعاون آنلاین – اصول هفت گانه تعاون رهنمودهایی است که طبق آن هر تعاونی می تواند علاوه بر سودآوری اقتصادی از جنبه های فرهنگی و اجتماعی نیز برای اعضای خود و مردم جامعه مفید واقع شود. این اصول روی کاغذ و در حرف بسیار مترقی هستند اما در عمل بسیاری از تعاونی ها یا به این اصول توجهی نمی کنند و یا قدرت پرداختن به آنها را ندارند. بنا بر برخی از این اصول، تعاونی ها باید علاوه بر آنکه به دنبال دست یابی به سود و منفعت اقتصادی هستند، به پیگیری اهداف اجتماعی هم گوشه چشم داشته باشند.

 

از بین تعاونی های موفقی که علاوه بر بعد اقتصادی در بعد اجتماعی نیز فعالیتی گسترده دارد می توان به شرکت تعاونی زاگرس پوش اشاره کرد که فعالیت آن در حوزه تولید پوشاک است. این تعاونی که جزو تعاونی های برتر سال ۹۵ هم هست، توانسته تاکنون محصولات خود را به کشور عراق صادر کند و یکی از اهداف مهم آن هم توسعه صادرات به کشورهای منطقه و جهان است.

مدیر عامل تعاونی زاگرس پوش در حاشیه نمایشگاه توانمندیهای تعاون با رویکرد صادرات به خبرنگار تعاون آنلاین گفت: «برگزاری چنین نمایشگاهی برای آشنایی تعاونی های مختلف با همدیگر و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بخش و ایجاد همکاری های مشترک بسیار حائز اهمیت است.»

رحیم چگینی افزود: «شرکت تعاونی زاگرس پوش از سال ۸۳ به صورت سنتی تولید کت و شلوار را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۰، فعالیت خود را به صورت گسترده و صنعتی توسعه داد. این تعاونی در حال حاضر واحد بزرگی در شهرک صنعتی بروجرد در اختیار دارد و با تکنولوژی روز دنیا انواع پوشاک مانند پیراهن، کت و شلوار، مانتو، پالتو و لباس پرسنلی تولید می کند. شرکت تعاونی زاگرس پوش ۲۰ فروشگاه در نیمه غربی کشور دارد و به زودی در سراسر کشور فروشگاه های جدیدی تاسیس می کند.»

جذب اولین گروه فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی

یکی از معضلات اصلی اقتصاد کشور این است که فارغ التحصیلان دانشگاه کار عملی را فرا نگرفته اند و افرادی که در صنعت فعال هستند عموما تحصیلات دانشگاهی مرتبط با آن رشته ندارند. به عبارت دیگر تقریبا ارتباطی بین این دو بخش مهم کشور وجود ندارد.

به گزارش تعاون آنلاین، چگینی ضمن اشاره به این مشکل افزود:«ما تلاش می کنیم به معنای واقعی کلمه تعاونی باشیم و یکی از دغدغه های ما در تعاونی زاگرس پوش آشتی دادن صنعت با دانشگاه است. به همین علت تعاونی ما از ۴ سال پیش یک واحد علمی کاربردی تاسیس کرده است که هم اکنون ۳۰۰ دانشجو دارد و دوره اول فارغ التحصیلان آن در رشته های طراحی و دوخت صنعتی جذب صنعت شده اند. راه اندازی این واحد علمی کاربردی کار شاخصی است که توسط تعانی زاگرس پوش انجام گرفته است و ما در حد توان خود سعی کردیم در حوزه پوشاک ارتباط بین دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم.»

%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86-%d8%b2%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%b3-2

کمپین حمایت از بلوط ایرانی

مدیر عامل تعاونی زاگرس پوش گفت:«یکی دیگر از اقدامات ما در راستای انجام مسئولیت اجتماعی تعاونی ها راه اندازی «کمپین حمایت از بلوط ایرانی» است. ما در این کمپین  قصد داریم جامعه را با فواید و ضرورت حفظ درختان کهنسال و جنگل های بلوط زاگرس آشنا کنیم. تعاونی زاگرس پوش تلاش می کند تا علاوه بر رشد اقتصادی در زمینه های دیگری که جزو اصول تعاون است فعالیت کند.»

وی مردم را به استفاده از اجناس با کیفیت داخلی دعوت کرد و ادامه داد:«تعاونی زاگرس پوش از نظر امکانات و ماشین آلات برش و دوخت، هیچ چیز از تکنولوژی روز دنیا کم ندارد. شعار ما این است که هر ایرانی باید پوشاک ایرانی فاخر بپوشد. مردم نباید فقط به برندهای معروف خارجی نگاه کنند چرا که در کشور محصولاتی داریم که در قد و قواره کالای خارجی کیفیت دارند اما به دلیل کمبود تبلیغ و برندینگ شناخته شده نیستند.»

او ادامه داد:«برندینگ در دنیای تجارت امروز یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و ما تولیدکنندگان ایرانی باید بپذیریم که در این زمینه ضعف داریم اما مردم می توانند به اجناس ایرانی هم توجه کنند و در بین آنها به دنبال اجناس با کیفیت باشند.»

%d8%aa%d8%b9%d8%a7%d9%88%d9%86-%d8%b2%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%b3

درج دیدگاه