جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

دبیر اتاق تعاون استان زنجان درباره شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی

نمی توان به مصوبه های شورا دل بست

قزوین

شأن مصوبات جلسه هایی مانند شورای گفت وگوی استانی رعایت نمی شود .دبیر اتاق تعاون استان درباره حضور بخش های تعاون و خصوصی در برخی جلسه ها و نشست ها که برای حل مشکلات فعالان اقتصادی این بخش ها تشکیل می شود با تأکید بر این نکته که مصوبه های این جلسه ها باید پیگیری شود، تصریح کرد که کار نباید به گونه ای پیش رود که بخش تعاون در جلسات مشکلات را بیان کند و بعد از جلسه، از سوی بخش های دولتی که مورد انتقاد قرار گرفته اند، تهدید شود

رضا خاتمی ادامه داد: با وجود این که بخش تعاون در نشست هایی مانند شورای گفت وگوی استانی دولت و بخش خصوصی شرکت می کند اما توجهی به مصوبه های این قبیل نشست ها و جلسه ها از سوی دستگاه های دولتی ایجاد شود تا » پیگیری مصوبات شوراها، کمیسیون ها و کارگروه ها « نمی شود. به نظر می آید باید بخشی با عنوان پیگیری اجرای مصوبه ها باشد.
خاتمی اظهار کرد: اتاق های سه گانه تعاون، بازرگانی و اصناف استان مشاوران نظام هستند و انتظار می رود به عنوان حلقه اتصال بین دولت و بخش های تعاون، خصوصی و اصناف در رأس برخی امور قرار بگیرند و برخی مسائل از این بخش ها خواسته شود اما متأسفانه شأن مصوبات جلسه هایی مانند شورای گفت وگوی استانی رعایت نمی شود.
وی با اشاره به نمونه ای از مصوباتی که مورد بی مهری قرار گرفته است، عنوان کرد: ایام ماه مبارک رمضان در سال جاری، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور برای بررسی مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی استان حضور یافت و شنونده مشکلات تولیدکنندگان و بازاریان بود و قرار شد کلیه بحث های آن جلسه ضبط شده و یک به یک مورد بررسی قرار گیرد. اتاق تعاون نیز در همین راستا چهار مشکل عمده را مطرح کرد اما با گذشت چند ماه از آن سفر حتی یک تماس با اتاق تعاون گرفته نشده تا به مشکلات مطرح شده رسیدگی کنیم.
دبیر اتاق تعاون استان تأکید کرد: کسی اتاق تعاون را برای بررسی مشکلات مالیاتی بخش تعاون دعوت نکرده است و هیچ نماینده ای از بخش تعاون به این قبیل جلسه ها دعوت نشده است.
خاتمی اظهار کرد: وقتی مصوبه چهار ماه پیش هنوز به جایی نرسیده است و یا وقتی رؤسای دانشگاه های استان در مورد ایجاد کدرشته تعاون که از دیگر مصوبات شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی است، تعلل می کنند، نمی توان به مصوبات برخی جلسه ها که با حضور فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در کنار بخش های دولتی برگزار می شود، دل بست.

درج دیدگاه