جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

به میزبانی معاونت تعاون وزارت کار برگزار شد:

همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در روسیه

صادرات به روسیه
صادرات به روسیه

در این همایش، سید حمید کلانتری یکی از اولویت‌های معاونت تعاون در سال گذشته را توجه به بخش صادرات عنوان کرد و گفت: در سال پیش‌رو نیز بخش صادرات جزو اولویت‌های اصلی این معاونت قرار دارد و انشالله توجه به آن بیش از سال گذشته نیز خواهد بود.

کلانتری با اشاره به مشخص بودن بازار هدف در این همایش که بازار روسیه است بیان کرد، اینکه چه کسانی و با چه ویژگی‌هایی می‌توانند در زمینه صادرات به روسیه موفق ظاهر شوند، یکی از شروط لازم است و در بخش تعاون، به جز تعاونی‌های بزرگی که توانایی راه‌اندازی بخش صادراتی مستقلی دارند، موفقیت به صورت مستقل ضعیف خواهد بود.

به گزارش تعاون‌آنلاین، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: تعاونی‌های کوچک که توان تولیدی و توزیعی کمتری دارند می‌توانند از طریق راه‌اندازی یک تعاونی صادراتی مشترک، و با همکاری دیگر تعاونی‌ها به این هدف برسند.

کلانتری تصریح کرد: توجه به اینکه چه محصولاتی توانایی عرضه و رقابت در بازار روسیه را دارد نیز باید مد نظر تعاونی‌های علاقه‌مند به ورود به بازار روسیه باشد و باید با توجه به نیازهای جامعه هدف، تحقیقات دقیقی انجام داد.

وی در پایان غفلت تعاونی‌های تولیدکننده ایرانی از مقوله بسته‌بندی مناسب و برندسازی را از نقاط ضعف بارز کالاهای صادراتی ایران دانست که ضربه بزرگی به وجهه اقتصادی ایران در مجامع بین‌المللی وارد می‌کند و باید اصلاح شود.

در این همایش معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (سید حمید کلانتری)، مدیر کل اداره توسعه تعاون وزارت تعاون، کار و رافاه اجتماعی (دکتر باباخانلو)، مهندس علیرضا جعفری (عضو هیئت موسس تشکل صادراتی تعاون و مدیر اجرایی پاویون ایران در زمینه چرم و کفش) و دکتر مهاجر (دبیرکل اتاق اصناف ایران) به سخنرانی پرداختند.

درج دیدگاه