جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

از رسانه های تخصصی غافل نشوید : ۵ راهکار برای ساختن برند متمایز در تعاونی ها

تعاون آنلاین – هر روز محصولات و نوآوری های جدید در قالب برندهای جذاب به بازار می آید و شرکت های تولید کننده خصوصی رقابت شدیدی دارند. در این میان حرف زدن در مورد تفاوت ها و قابلیت های مدل تعاونی می تواند چالش برانگیز باشد. در جریان جلسه “گفتگوی متخصصان” که چند روز پیش […]

تعاون آنلاین – هر روز محصولات و نوآوری های جدید در قالب برندهای جذاب به بازار می آید و شرکت های تولید کننده خصوصی رقابت شدیدی دارند. در این میان حرف زدن در مورد تفاوت ها و قابلیت های مدل تعاونی می تواند چالش برانگیز باشد.

در جریان جلسه “گفتگوی متخصصان” که چند روز پیش در شهر منچستر برگزار گردید، “مینی مول” مدیر ارشد تعاونی “شرق انگلستان” در مورد نحوه ارتباط و همکاری متقابل با اعضا و مشتری ها و توسعه برند به سخنرانی پرداخت.

مول گفت: « بازاریابی فقط به تبلیغات محدود نمی شود. در هر اقدامی که شما انجام می دهید نوعی تبلیغ وجود دارد حتی در نحوه پاسخ دادن تلفن یک کارمند.»

به گزارش تعاون آنلاین به نقل از سایت “the NEWS” وی در ادامه پنج راهکار برای آشکار ساختن تفاوتهای تعاونی ها با دیگر بنگاه های تجاری  و توسعه برند اشاره کرد.

  1. ایجاد تفاوت

«باید همواره به این فکر کنید که چه می توانید در مورد برند و محصول خود بگویید که خاص باشد و کس دیگری تا به حال نگفته و نشنیده باشد؟»

  1. پیام خاص

«به دنبال یک نقطه قوت خود باشید و آن را بزرگ کنید. تعاونی برای ما پتانسیلی فراهم می کند که در کنار سود اقتصادی بتوانیم حس مهم بودن را تجربه کنیم. هر زمان که یک کار جمعی در قالب تعاون شروع می شود اعضا بیشتر و بهتر فکر و احساس می کنند. این می تواند مهمترین ظرفیت تعاونی ها باشد.»

  1. تغییر صدا

«مراقب زبان و کلمات خود باشید و سعی کنید با ادبیات روز خود را وفق دهید. جملات و راه های تکراری تبلیغ هر چقدر هم که تکرار شوند فقط باعث خستگی مضاعف مخاطب می شود و تاثیر عکس دارد. »

  1. زبان بدن

«تعاونی ها باید صداقت و حس مسئولیت پذیری خود را در جامعه بیان کنند. این ها ویژگی هایی هستند که تعاونی ها را متمایز می کنند. اما نمی توان این ویژگی ها را در حرف به جامعه منتقل کرد و زبان بدن این ویژگی ها را منتقل می کند. زبان بدن فقط مختص فرد نیست و یک تشکیلات با رفتار خود می تواند به مشتری خود پیام های زیادی بدهد.»

  1. انتخاب رسانه

«انتخاب رسانه خود نوعی تبلیغ هستند و برخی مواقع از خود تبلیغ کارآمد تر است. من پیشنهاد می کنم که به اتفاقات روز واکنش نشان دهید و با رسانه ها همکاری داشته باشید. همچنین از رسانه های محلی و تخصصی غافل نشوید و فقط به دنبال رسانه های ملی و بزرگ نباشید. یک نشریه محلی با تیراژ محدود می تواند برای تعاونی شما از یک رسانه بزرگ که چندین هزار بازدید دارد مفید تر باشد.»

 

وی افزود: «به عنوان مثال ما در تعاونی “شرق انگلستان” کمپینی به راه انداختیم و از مردم خواستیم تا در یک روز از فروشگاه ما بازدید کنند. تبلیغات این کمپین را در بین دو نیمه بازی فوتبال تیم محبوب شهر و توسط خود اعضا انجام دادیم. این جایی نیست که معمولا شما برای تبلیغات انتخاب کنید اما ما با این کار یک کمپین موفق داشتیم. این همان انتخاب رسانه، همان تغییر صدا و همان پیام خاص بود که به بهترین نحو از آن استفاده کردیم.»

خانم مول ادامه داد: «یکی دیگر از کمپین های ما برگزاری جشنواره عکس برای مصرف کنندگان بود. ما در این کمپین دست روی نقطه قوت تعاونی یعنی ارتباط با اعضا و مصرف کنندگان گذاشتیم و به خوبی از آن استفاده کردیم. ما مشتریانمان را به اسم می شناسیم وبرایشان وقت می گذاریم. به عنوان تعاونی سعی داریم زبان بدن و ارتباط جدید و متفاوتی را پایه گذاری کنیم. فروشندگان دیگر همه وقت خود را برای رقابت می گذارند که باعث می شود از وظیفه اصلی خود دور شوند. فراموش نکنید که تبلیغات اصلی شما تعاونی ها خود مردم و مشتریانتان هستند.»

 

درج دیدگاه