پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

با حضور رییس جمهوری؛ سامانه‌های مرتبط با شفافیت در وزارت تعاون رونمایی شد

سامانه‌های مرتبط با شفافیت و مبارزه با فساد در بخش های تعاون، بهزیستی، صندوق بازنشستگی، اشتغال و تامین اجتماعی با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.

 
سامانه‌های مرتبط با شفافیت و مبارزه با فساد در بخش های تعاون، بهزیستی، صندوق بازنشستگی، اشتغال و تامین اجتماعی با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.

به گزارش تعاون آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز دوشنبه با حضور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن رونمایی از این سامانه‌ها، با توضیحات مسوولان و مدیران ذیربط در جریان چگونگی اقدامات و فعالیت‌های این سامانه‌ها قرار گرفت.

سه سامانه مرتبط با شفافیت و‌ مبارزه با فساد در حوزه‌های تعاون، بهزیستی و صندوق بازنشستگی و سامانه ناظر پایش سیاست ها و برنامه های اشتغال کشور از جمله این سامانه‌ها هستند.

همچنین سامانه نسخه الکترونیکی مراکز درمانی به منظور حذف دفترچه های درمانی و پایش الکترونیک و یکپارچه نظام سلامت رونمایی و به طور فراگیر در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت.

در این سامانه که تاکنون متشکل از ۳۷۸ مرکز درمانی ملکی متعلق به سازمان تامین اجتماعی و چهارهزار پزشک طرف قرارداد این سازمان است، نزدیک به ۱۱۰ میلیون نسخه صادر و ثبت شده است.

در برگیری پرونده الکترونیک درمان بیماران، کنترل هزینه ها و تداخلات دارویی و ۳۰ درصد کاهش صدور دفترچه به لحاظ پذیرش بیماران با استفاده از کد ملی از جمله مزیت‌های این سامانه است.

رییس جمهوری پیش از نشست امروز دوشنبه (ششم اسفند ماه) با مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با حضور در وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی (۱۴ آبان ماه)، راه و شهرسازی (۱۹ آذرماه) ، نیرو (۱۰ دی ماه) و جهاد کشاورزی (۱۷ دی ماه)، ارتباطات و فناوری اطلاعات (اول بهمن ماه)، ضمن بازدید و سخنرانی، سیاست ها، اولویت ها و انتظارات دولت دوازدهم از این وزارتخانه ها را تشریح کرد.

در این جلسات هر کدام از وزیران و تعدادی از معاونان و مدیران ارشد این وزاتخانه گزارش هایی از برنامه ها و اقدامات انجام شده، دستاوردها و نتایج، طرح های در دست اجرا و مشکلات و موانع پیش رو به رئیس جمهوری ارائه دادند.