بسیاری از مشکلات شرکت های تعاونی در چارچوب قوانین و تعامل حل شدنی است

تعاون آنلاین – استاندار قم گفت: بسیاری از مشکلات شرکت های تعاونی در چارچوب قوانین و تعامل دستگاههای اجرایی حل شدنی است.

سید مهدی صادقی روز سه شنبه در نشست ستاد عالی هماهنگی و توسعه تعاون استان قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم، افزود:اگر تعاونی در رابطه با دستگاه اجرایی و سیستم مدیریتی،مشکلی دارند باید آن را حل فصل کرد و قبل از هر چیزی حرف طرفین را به خوبی شنید و مورد ارزیابی قرار داد.

وی تصریح کرد:همه باید در جهت رفع مشکلات تعاونی ها و اعتلای آن تلاش کنیم که این امر به همدلی و مشارکت نیاز دارد چرا که قوانین خوبی در رابطه با تعاونی ها وجود دارد و به نظر می رسد بسیاری از مشکلات از عدم توجه به این قوانین است و این قوانین به خوبی اجرایی نشده است.

وی خاطرنشان کرد:در بحث مسکن مهر و مشکلاتی که در ارتباط با ۲۳۰۰ مسکن مهر همچنان وجود دارد بار بیشتر دغدغه ها بر دوش تعاونی ها است که باید در سایه تعامل و پیگیری آن را نیز حل کرد.

استاندار قم یادآور شد: بسیاری از این دغدغه ها و مشکلات دو سویه است و از طریق تعامل حل می شود و نمی توان یک طرفه آن را ارزیابی کرد.

وی در خصوص مشکلات مالیاتی که یکی از دغدغه های تعاونی ها است، گفت:در گذشته ما منتقد جدی بحث های مالیاتی در استان قم بودیم اما در چند ماه گذشته فعالیت های امور مالیاتی بر روی ریل درست و منطقی قرار گرفته است و ما بر آنیم با تعامل های لازم مشکلات دیگر را نیز رفع نمائیم.

صادقی عنوان کرد: همه ما دارای منطق هستیم و تا زمانی که با منطق و بر اساس ادله و طبق قانون حرف بزنیم می توان به رفع این مشکلات امیدوار بود.

وی تاکید کرد: استانداری نیز به سهم خود تا جایی که بتواند در جهت ایجاد تعامل و رفع مشکلات مساعدت لازم را اتخاذ خواهد کرد و دولت دارای مسئولیت های مختلف و برنامه های بلند مدت در جهت عمران و آبادانی کشور است .

وی عنوان کرد: اتاق تعاونی ها و اتحادیه های فعال تقویت شود و برای حل مشکلات آن ها تلاش شود همان طور که در قانون تمهیداتی وجود دارد.

به گزارش ایسنا، صادقی در مورد برخی از دغدغه های تعاونی ها بیان کرد: باید تعاونی های تولید و مصرف یک شبکه توزیع ایجاد کنند تا ارتباط بهتری داشته باشند که در این زمینه در جهت تقویت تولید و مصرف بتوان مشکلات را رفع کرد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته علی رقم همه مشکلات در حدود ۷۰۰ میلیار تومان پروژه در سطح استان قم انجام شده که کار سخت و پیچیده است همچنین در دهه فجر نیز پروژه های قم با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید.

صادقی خاطرنشان کرد: شهرداری نیز تا عید باید پیگیر رفع مشکلات است به ویژه پروژه عمار یاسر که امیدواریم به پایان برسد و پروژه هایی که در چشم و آزار دهنده است با همت جمعی و هم افزایی به بهره برداری برسد البته سطح صفر عمار یاسر امسال به پایان خواهد رسید و زیر گذر سال آینده تکمیل می شود.

درج دیدگاه