جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

تجهیز ۴۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری

تعاون آنلاین – معاون آب و خاک وزات جهاد کشاورزی گفت: امسال ۴۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شدند.

علیمراد اکبری چهارشنبه شب در نشست مشترک مدیران آب و خاک کشور در بندرعباس اظهار داشت: اکنون دولت ۸۵ درصد از مبلغ اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری را به صورت کمک های بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند .
وی خاطرنشان کرد: ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای تجهیز اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری اختصاص یافته که با این اعتبار، امسال منابع جهاد کشاورزی برای تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
اکبری یکی از پروژه های بارز و شاخص استفاده بهینه از منابع آب کشور را توسعه روش های نوین آبیاری با روش های پیپ و آبیاری بارانی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۸ درصد زمین های کشاورزی کشور برابر یک میلیون و ۵۴۰ هزار هکتار، به سامانه های نوین آبیاری مجهز شدند.
وی افزود: پروژه های مهمی چون ۴۰۰ هزار هکتار زمین تحت شبکه های آبیاری زه کشی در ۱۱ استان کشور، ۵۵۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری نوین در استان های خوزستان و ایلام، حدود ۵۰ هزار هکتار شبکه آبیاری در استان سیستان و بلوچستان و ۲۵۰ هزار هکتار نیز تحت عنوان سامانه های نوین آبیاری با رویکرد توسعه آبیاری میکرو در راس برنامه های وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد که این پروژه ها باید تا سال ۹۷ تکمیل و به بهره برداری برسند.
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اقدام های بسیار خوب و کارسازی در حوزه های مرتبط با آب در دولت تدبیر و امید با توجه به خشکسالی های اخیر در مناطق مختلف کشور انجام شده است.

درج دیدگاه