تعاون آنلاین – مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت: با مذاکرات انجام شده با استاندار خوزستان اعتبار مورد نیاز سه هزار میلیارد ریالی قطار شهری اهواز تامین می شود.
حجت الله مهدیان بیان کرد: شهرداری اهواز مجوز اولیه از بانک مرکزی برای انتشار سه هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را گرفته است که مقرر شده این بانک عاملیت و ضمانت نقد شوندگی این میزان اوراق را عهده دار شود.
وی گفت: امید است تا پایان سال این تفاهم نامه منعقد شود و این اوراق به فروش بفرسد تا قطار شهری اهواز ادامه روند عملیات اجرایی خود را طی کند.
مهدیان عنوان کرد: پیش از این بانک توسعه تعاون عاملیت فروش اوراق مشارکت قطار شهری تهران، مشهد و اصفهان را انجام داده است.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور در ادامه با اشاره به عملکرد این بانک در حوزه حمایت از تعاونی ها و بنگاه های کوچک و متوسط در کشور افزود: از سال ۸۸ این بانک به منظور حمایت از تعاونی ها و بنگاه های کوچک تولیدی راه اندازی شد و مقرر شد که ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به تعاونی ها پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه این بانک ۵۰۰ شعبه در کل کشور و ۲۵ شعبه در خوزستان دارد عنوان کرد: یکی از اهداف این بانک ایجاد اشتغال توسط بنگاه های کوچک در کشور است که پارسال بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تعاونی ها و بنگاه های کوچک در کشور پرداخت کرده است و پیش بینی شده است امسال این مبلغ به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
مهدیان افزود: بر اساس برنامه توسعه پنج ساله ششم تا سال ۱۴۰۴ سهم تعاونی ها از اقتصاد کشور باید ۲۵ درصد باشد.
خط یک قطار شهری اهواز به طول ۲۳ کیلومتر مسیر زرگان تا شهید بقایی است.
پیمانکاران متروی اهواز شرکت های چینی کیسون و نورینکو هستند که در سال ۱۳۸۵ کار را تحویل گرفتند و قرار بود آن را پنج ساله به اتمام برسانند اما این طرح اکنون تنها ۲۸ درصد پیشرفت داشته است.
آخرین وعده برای راه اندازی متروی اهواز آبان پارسال اعلام شده و قرار بود گام نخست آن (۶ ایستگاه از میدان فرودگاه تا مصلای اهواز) به بهره برداری برسد.
به گزارش ایرنا: نارضایتی مسئولان خوزستان و معاون عمرانی وزیر کشور از پیشرفت متروی اهواز به حدی بوده که مرداد ۹۴ مسئولان، اعلام کردند که قصد خلع ید پیمانکار را دارند.
اختلاف میان پیمانکار چینی متروی اهواز (شرکت کیسون) و کارفرما در یک سال اخیر باعث تعطیلی ۱۸ ماهه طرح شده است.