جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد:

۱۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای استان ایلام

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: سهم استان ایلام از تسهیلات اشتغال‌زایی و طرح تکاپو در سال جاری یک هزار میلیارد ریال بوده که سهم کمیته امداد، بهزیستی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۷۰۰ میلیارد ریال و سهم صندوق کارآفرینی و امید در چارچوب طرح تکاپو، ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

مهندس زرگوش به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام، اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت تبصره ۶ اعتبارات ابلاغی بحث اشتغال کمیته امداد و بهزیستی ۲ الی ۳ برابر افزایش یافته که در قالب گروه‌های پشتیبان به افراد متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از هفته آینده توزیع اعتبارات بانکی شروع می‌شود و شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی در قبال این تسهیلات نیز به آن‌ها مشخص و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تسهیل‌گری و ظرفیت‌سازی در مناطق مرزی و روستایی و اطلاع‌رسانی و مشوق‌های مالی هر یک از دستگاه‌های اجرایی نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان با برنامه هدفمند از این اعتبارات در چارچوب وظایف و اهداف تعیین‌شده بهره برد.

زرگوش با تاکید بر اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی کم‌بهره بوده و یارانه سود آنها از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۹۶ مشخص شده است، ادامه داد: یک میلیون شغل در سال ۹۶ برای کشور پیش‌بینی شده که سهم استان ایلام از آن ۱۰ هزار نفر است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی بتوانیم آن را محقق کنیم.

وی اشتغال‌زایی در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری، حمل و نقل، خدمات عمومی، مشاغل خانگی، موسسات مالی و پولی، بازارچه‌های مرزی ، فناوری و اطلاعات و… را از رسته‌های مهم در ایجاد اشتغال نام برد.

درج دیدگاه