شنبه, شهریور ۳۱, ۱۴۰۳

قراردادهای سفید امضا جمع می‌شود؟

کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست‌ها در این سامانه ثبت خواهند شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نمی‌دهد.

به گزارش تعاون آنلاین، شکراله شیرخانی اظهار کرد: سامانه جامع روابط کار، سامانه‌ای است که امکان ثبت تمام فرآیندها و روابط کاری مربوط به کارگران و کارفرمایان به صورت الکترونیکی را فراهم می‌کند.

چند کارگاه در ایلام بیمه دارد؟

وی گفت: در این سامانه حدود ۳۰ خدمت در حوزه روابط کار برای کارگران و کارفرمایان پیش‌بینی شده که در فاز نخست دو زیرسامانه «ثبت الکترونیکی دادخواست کارگران» و «ثبت قراردادهای نیروی کار توسط کارفرمایان» راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: ثبت الکترونیکی شکایات (دادخواست) کارگران بدون مراجعه حضوری به مراجع حل اختلاف و ثبت قراردادهای کار نیروی انسانی توسط کارفرمایان یکی از ویژگی‌های سامانه جامع روابط کار است.

شیرخانی خاطرنشان کرد: با توجه به این که یکی از مسائل پیش روی جامعه کارگری، نبود امنیت شغلی و گسترش قراردادهای موقت است، راه اندازی این سامانه و ثبت قراردادهای نیروی کار در آن باعث شناسایی و شفافیت در وضعیت قراردادهای نیروی کار می‌شود.

وی تصریح کرد: پیاده‌سازی این سامانه علاوه بر ایجاد شفافیت در اطلاعات کارگران و کارفرمایان، امکان نظارت و پایش وضع حاکم بر روابط کار را فراهم می‌آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان باید فقط برای یکبار با در دست داشتن مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و پس از تشکیل پرونده نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد خود اقدام کنند، گفت : تعرفه ثبت نام در این سامانه برای کارگران ۵ هزار تومان و برای کارفرمایان نیز ۶ هزار تومان تعیین شده است.

درج دیدگاه