شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

لرستان چقدر جویای کار دارد؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۹۵۵ جوینده کار ۸ ماهه امسال در مراکز کاریابی لرستان ثبت نام کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۹۵۵ جوینده کار ۸ ماهه امسال در مراکز کاریابی لرستان ثبت نام کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، علی آشتاب در رابطه با جویندگان کار لرستان که در ۸ ماهه امسال به مراکز کاریابی مراجعه کردند اظهارداشت: در مدت مذکور چهار هزار و ۹۵۵ نفر در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند.

وی به وجود ۱۶ مرکز کاریابی در استان لرستان اشاره کرد و افزود: دو هزار و ۹ جوینده کار که به مراکز کاریابی مراجعه کردند زن و دو هزار و ۹۴۶ نفر مرد بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۵۴ درصد از این ثبت نام شده‌ها فاقد مهارت هستند، عنوان کرد: بیشترین آمار سنی مراجعه کنندگان ۲۵ تا ۳۴ سال است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع چهار هزار و  ۹۵۵ نفری که در مراکز کاریابی ثبت نام کردند هزار و ۵۸۱ نفر به فرصت‌های شغلی اعلام شده معرفی شدند بیان کرد: از تعداد ثبت نام کنندگان ۱۴۲ زن و ۱۶۲ مرد به کار گماشته شدند.

آشتاب با بیان اینکه ۱۵۳ کارجو برای آموزش مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای استان معرفی شدند، گفت: از بین ثبت نام کنندگان هزار و ۸۳۹ نفر دارای مدرک لیسانس و ۳۵۲ نفر دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر است.

وی تصریح کرد: عدم همخوانی رشته تحصیلی دانشجویان با بازار کار در استان و همچنین عدم فراگیری مهارت در دانشگاه‌ها سبب شده تا فارغ التحصیلان فاقد مهارت لازم باشند در حالی که دانشگاه‌ها ابتدا باید با توجه به وضعیت بازار کار رشته‌های تحصیلی را معرفی کنند.

درج دیدگاه