جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

لزوم ایجاد تعاملات شبکه‌ای در راستای افزایش تولید و صادرات

آمار عملکرد بخش تعاون در ایران
آمار عملکرد بخش تعاون در ایران

به گفته سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود یک میلیون و هفتصد هزار فرصت شغلی در حوزه تعاون وجود دارد که ۷ درصد اشتغال کشور را در بر می گیرد.این در حالی است که  بیش از ۱۱ میلیون نفر عضو در ۹۸ هزار تعاونی فعال  کشور  هستند. این […]

به گفته سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود یک میلیون و هفتصد هزار فرصت شغلی در حوزه تعاون وجود دارد که ۷ درصد اشتغال کشور را در بر می گیرد.این در حالی است که  بیش از ۱۱ میلیون نفر عضو در ۹۸ هزار تعاونی فعال  کشور  هستند. این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، خدمات و … فعالیت دارند و تعاونی‌های توزیع و مصرف از مهمترین آنها هستند تا آنجا که تعاونی مصرف پنج میلیون نفر عضو دارند. این بخش در سال گذشته ۱.۸ دهم میلیارد دلار صادرات داشته است و بر اساس هدف گذاری‌های سال‌جاری صادرات تعاونی ها باید “سه میلیارد دلار” باشد.

وی ایجاد روحیه تعاون اولویت اصلی این حوزه در کشور دانسته و خاطر نشان کرده «ارتباط تعاونی‌ها با یکدیگر و ایجاد تعاملات شبکه‌ای در راستای افزایش تولید و صادرات باید مدنظر همه تعاون‌گران باشد و گرنه بخش تعاون و اقتصاد تعاونی هم به اقتصاد دولتی تبدیل می‌شود. البته لازم است در این زمینه تقویت تعاملات شبکه‌ای بین تعاونی‌ها، به صورت ویژه پیگیری شود.»

وی خاطرنشان کرد «اگر تعاونی‌ها به دولت وابسته شوند باید تا همیشه دستشان به سوی دولت دراز باشد که این موضوع با روح و فرهنگ تعاون ناسازگار است.»

درج دیدگاه