شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

نقش کارگران در شکستن دیوار تحریم/ توجه ویژه دولت به کارگران در شرایط تورمی

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به معیشت کارگران با توجه به تورم موجود توجه ویژه ای داشته و اقدامات سازنده ای را انجام داده است.

معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به معیشت کارگران با توجه به تورم موجود توجه ویژه ای داشته و اقدامات سازنده ای را انجام داده است.
به گزارش تعاون آنلاین، حاتم شاکرمی امروز شنبه در جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای تولیدی نمونه استان البرز افزود: در کنار انتظاراتی که از کارگران داریم، اجرای تعهداتی بر عهده است که در این زمینه با هدف کاهش فاصله معیشت کارگران و تورم به حمایت دولت گام بزرگی برداشته شده است.

وی ادامه داد: گرچه هنوز فاصله زیاد است اما با افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد تا حدودی این فاصله کاهش یافت.

شاکرمی گفت: در بحث صیانت از نیروی کار براساس ۲ شاخص سازمان بین المللی کار و مصوبات شورای عالی حفاظت از کار نیز درصدد برقراری استاندارد کاری در محیط های کاری هستیم .

وی اضافه کرد: تحقق این مهم منوط به مشارکت بیش از پیش تشکل ها است تا خدمات بیشتر و بهتری به کارگران ارائه داده شود.

وی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی تلاش می شود تا در زمینه ارتقای آموزش دراین زمینه اقدامات موثرتری نیز رخ دهد.

شاکرمی گفت: همه ما در خصوص موضوع شعار سال و تحقق آن که رونق تولید است وظیفه داریم، بنابراین دراین زمینه باید به فعالیت هایی متفاوت تر از سال های گذشته پرداخت.

وی افزود: هدف تحریم ظالمانه و اقدامات خصمانه و ناعادلانه امریکا در رابطه با کارگران، امنیت شغلی و رفاه زندگی آنان است.

وی ادامه داد: در این شرایط کارگران باید با اندیشه و هنر و کارفرمایان با خلاقیت خود تلاش کنند با شکست تحریم ها پاسخ محکمی به دشمنان مردم و انقلاب اسلامی داشته باشند.

شاکرمی اظهار داشت: شاید بیشترین تعهدات اجرا و تحقق شعار امسال بردوش کارگران و کارفرمایان است اما در خصوص تولید نیز باید تصمیم متفاوتی بگیریم و رونق تولید را عملیاتی کنیم .

وی ادامه داد: بر این اسا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی هایی انجام گرفته و پیشنهاداتی به قوه مجریه و رئیس جمهوری و وزیر صنعت ، معدن و تجارت خواهیم داد.

وی افزود: در این زمینه سیاست های مالیاتی، تامین اجتماعی، بحث ماده ۱۴۱ قانون تجارت و چک های برگشتی از مشکلات واحدهای تولیدی است که باید تصمیمات ویژه ای گرفته شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: تلاش می شود واحدهای تولیدی و صنعتی بتوانند از یک سری محدودیت ها خارج و به حیات و تولید ادامه بدهند.