شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

بخش نهایی مسابقات مناظره دانشجویی با موضوع تعاون هفته اول دیماه برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، «سیدامیرحسین جوزی»مدیرکل ترویج و تشکیل تعاونی ها در گفتگو با این پایگاه خبری اعلام کرد: سومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون که از ۲۴ آبان‌ماه با رقابت گروه‌های دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در «مرکز ملّی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی» آغاز شده بود در هفته […]

به گزارش پایگاه خبری تعاون آنلاین، «سیدامیرحسین جوزی»مدیرکل ترویج و تشکیل تعاونی ها در گفتگو با این پایگاه خبری اعلام کرد: سومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون که از ۲۴ آبان‌ماه با رقابت گروه‌های دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در «مرکز ملّی گفت‌وگو، مناظره و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی» آغاز شده بود در هفته نخست دی ماه شاهد برگزاری مسابقه نهایی خواهد بود .
وی افزود: این مسابقات با شعار «تعاون، گفت‌وگو و آینده ایران» و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال برگزاری است.
جوزی تصریح کرد: دانشجویان رشته‌های اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، حقوق، مطالعات فرهنگی، رفاه اجتماعی و … در محورهای اقتصاد دیجیتالی و تعاون، اقتصاد سیاسی ایران و تعاون، تعاونی و دانشگاه، تعاونی و ورزش، خویش‌کاری و اشتغال‌آفرینی در قالب گروه‌های چهار نفره در مرحله مقدماتی(گروهی) با یکدیگر به‌صورت برخط به مناظره پرداختند.
وی هم جنین اعلام کرد: با اعلام نتایج داوری،‌ تیم‌های «سردار جنگل» و «خط اعتدال» از دانشگاه تهران به مرحله نهایی مسابقات مناظره تعاون راه یافتند و تیم‌های «جهاد علمی» از دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد و «اشراق» از دانشگاه تهران نیز برای رده‌بندی با یکدیگر مناظره خواهند کرد.
جوزی، توسعه فرهنگ مناظره در حوزه تعاون را ضروری دانست و افزود: این رویداد علمی موجب تقویت فن بیان و اعتماد به‌نفس در دانشجویان و زمینه‌ساز تحول علمی در جامعه دانشجویی کشور می‌شود.
وی تأکید کرد: برگزاری مسابقات مناظره تعاون بدون شک نیروی محرک مناسبی برای آشنایی با نیازها و هدایت بیشتر دانشجویان به‌سوی مطالعه و فراگیری در مباحث مربوط به تعاون است که می‌تواند انگیزه تشکیل تعاونی‌های دانشجویی و جوانان را در بین این قشر افزایش دهد.
مدیرکل ترویج و تشکیل تعاونی‌های وزارت تعاون گفت: تحلیل نتایج این مناظرات نیز می‌تواند برآورد و بازخورد مناسبی از میزان اطلاع، آگاهی و آشنایی جامعه دانشجویی به‌منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌های آتی در اختیار مسئولین و دست‌اندرکاران بخش تعاون کشور قرار دهد.
جوزی در خاتمه خاطرنشان ساخت: دو دوره از این مسابقات در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با حضور دانشجویان علاقه‌مند از دانشگاه‌های سراسر کشور با محوریت تعاون؛ فرصت‌ها و چالش‌ها و تعاون و نوآوری برگزار شده بود.
خاطرنشان می سازد این سری از مناظرات و مسابقات کاری از گروه ترویج و تولید محتوای اداره کل ترویج و تشکیل تعاونی های وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی می باشد که در جهت ایجاد حساسیت در بین دانشجویان دانشگاههای کشور نسبت به موضوع تعاون صورت پذیرفته است.

درج دیدگاه