ورود فناوری به بخش انبارها

در حال حاضر انبارهای موجود به صورت چند منظوره است و در انبارهای فعلی گندم، جو و انواع کود نگهداری می شود که برای انبار محصولات خوراکی باید اصول بهداشتی از جمله ضد عفونی و سایر موارد رعایت شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه انبارهای موجود تعاون روستایی استان چند منظوره است باید به فناوری های روز تجهیز شوند.

به گزارش تعاون آنلاین، ایرج ناصری مقدم، اظهار کرد: تعاونی روستایی به تجمع مردم و اهالی یک روستا در قالب شرکت تعاونی گفته می‌ شود که موضوع فعالیت آنها کشاورزی و فعالیت‌های جانبی آن است.

وی افزود: تجمیع سرمایه‌ ها، تأمین نهاده‌ های مشترک کشاورزی به صورت عمده و استفاده از تخفیف در خرید آن و هماهنگی و هم افزایی در بازار یابی و فروش محصولات کشاورزی از جمله اهداف تشکیل تعاونی ‌ها روستایی است به طوریکه بیشترین سود به کشاورزان که زحمت اصلی تولید محصول را برعهده دارند برسد.

ناصری مقدم شمار تشکل ها و تعاونی های روستایی استان را ٢۰٢ مورد عنوان کرد و گفت: تعاونی های استان در بخش های روستایی، کشاورزی، زنان، تولید، انجمن و کانون و نظام های صنفی و همچنین شرکت های سهامی زراعی، تشکل های آب بران، انجمن هماهنگی و حمایتی تشکل های شهرستان و کانون هماهنگی و حمایتی تشکل های استان فعالیت می کنند که بیش از یک میلیون نفر عضو دارند.

به گفته وی، این در حالیست که بیش از ۵۰ درصد تعاونی ها و تشکل های روستایی استان غیر فعال بوده و از ٢۰٢ شرکت تعاونی دارای پروانه فعالیت تنها ٩٨ اتحادیه فعالیت دارند.

ناصری مقدم همچنین با تاکید بر اینکه انبارهای تعاون روستایی استان باید به فناوری های روز تجهیز شوند، تصریح کرد: در حال حاضر انبارهای موجود به صورت چند منظوره است و در انبارهای فعلی گندم، جو و انواع کود نگهداری می شود که برای انبار محصولات خوراکی باید اصول بهداشتی از جمله ضد عفونی و سایر موارد رعایت شود.

وی ظرفیت انبار سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی را ۵٧ هزار و ٣۵۰ تن عنوان کرد و گفت: از این میزان ٢٣ هزار تن مربوط به شبکه تعاون روستایی، ١٩هزار تن مربوط به سازمان، سه هزار و ٨۵۰ تن تعاونی تولید، پنج هزار و ٧۰۰ تن به صورت استیجاری و مابقی نیز مربوط به انبار شرکت سهامی زراعی است.

درج دیدگاه