یکشنبه, اردیبهشت ۹, ۱۴۰۳

چند نفر تقاضای دریافت یارانه معیشتی کردند؟

طبق آخرین اطلاع دولت، در دی ماه برای حدود ۱۸.۱ میلیون خانوار پرداخت کمک معیشتی انجام شده است و احتمالا این تعداد در نتیجه بررسی درخواست‌ها افزایش خواهد یافت. ۱۹۶ هزار و ۷۵۰ خانوار یارانه‌بگیر در استان وجود دارد که براساس  آمار آذر امسال از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۷۹۱ خانوار کمک هزینه معیشت دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۴۶۶ نفر از سرپرستان خانوار این استان خواستار دریافت هزینه کمک معیشتی شده و اطلاعات خود را به صورت تلفنی و حضوری در ستاد استانی ثبت کردند.

به گزارش تعاون آنلاین، اسماعیل غنیان ابراز داشت: از مجموع ۲ هزار و ۴۶۶ نفر سرپرست خانوار خواستار دریافت کمک معیشتی، ۹۹۳ نفر به صورت تلفنی و یک هزار و ۴۷۳ نفر با مراجعه حضوری به ستاد استان سمنان تقاضای خود را ثبت کردند.

شریعتمداری اعلام کرد:چند نفر یارانه معیشتی گرفتند؟

وی ادامه داد: ۲هزار و ۴۶۶ تماس تلفنی و مراجعه حضوری برای دریافت کمک معیشتی در ستاد استان سمنان افرادی را شامل می شد که به روش معمول در «ورود به سامانه برای ثبت نام» دچار مشکل بودند و با مراجعه حضوری یا تلفنی مشکلاتشان در ثبت رفع شد. سامانه برای ثبت درخواست دریافت کمک هزینه معیشتی در ۲ دوره فعال شد و آخرین مهلت ثبت‌نام ۳۰ دی امسال بوده است و اکنون سامانه برای ثبت‌نام فعال نیست.

غنیان هم چنین یادآور شد که آمار کل متقاضیان کمک معیشتی استان سمنان به خصوص افرادی که از طریق سامانه اقدام به درخواست کرده اند صرفا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: طبق آنچه دولت برای درآمد اعلام کرده است، خانوار یک نفره با درآمد سالانه کمتر از ۴۸ میلیون، ۲ نفره  ۶۰ میلیون، سه نفره ۷۲ میلیون، چهار نفره ۸۴ میلیون و پنج نفره و بیشتر ۹۶ میلیون تومان بسته کمک معیشتی دریافت می کنند. معیارهای دیگری نیز برای مشمولیت کمک معیشتی مطرح شده که خودرو، شغل و ملک را نیز در بر می‌گیرد.

غنیان خاطر نشان کرد: خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی، خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱۲ میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهرها ۹ میلیارد ریال در سایر شهرستان‌ها مشمول نمی‌شوند.

وی در مورد معیار خودرو اضافه کرد: خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان مشمول کمک معیشتی نخواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز یا گیرندگان تسهیلات بانکی به مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند کمک معیشتی دریافت نخواهند کرد.

 

درج دیدگاه