جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کارفرمایان در طرح کارورزی چند سال معافیت بیمه‌ای می‌گیرند؟

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل گفت: کارفرمایان با جذب دانش آموختگان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی می‌توانند تا دو سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط واقعی کار دو مشوق در نظرگرفته شده از سوی دولت برای بنگاه‌های اقتصادی و صنوف در سال جاری است.

به گزارش تعاون آنلاین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی استان اردبیل که با حضور استاندار اردبیل، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها برگزار شد با تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری گفت: با توجه به این که تنها ردیف تسهیلاتی مشخص در سال جاری از همین محل برای بنگاه های اقتصادی خواهد بود، مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل، همکاری لازم در جذب این منابع را داشته باشند.

طرح کارورزی یک فرصت برای صاحبان مشاغل است

قاسم رحیمی با اشاره به اینکه برش دستگاه های اجرایی استان در خصوص توزیع اعتبارات مشخص است، افزود: با توجه به مذاکرات انجام یافته در صورت جذب صد درصدی این تسهیلات امکان جذب سهم استان های دیگر نیز فراهم خواهد بود.

وی با عنوان اینکه جدای تسهیلات دو عنوان طرح مشوق، مطابق موضوع ۷۱ قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه شورای عالی اشتغال کشور برای بنگاه های اقتصادی و اصناف در نظر گرفته شده است یادآور شد: طرح دوره کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار از مشوق های در نظر گرفته شده از سوی دولت برای کارفرمایان می باشد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل با اشاره به تخصیص اعتبارات طرح کارورزی، گفت: کارفرمایان با جذب دانش آموختگان دانشگاهی از طریق طرح کارورزی می‌توانند تا دو سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت ماهیانه کمک هزینه طول دوره آموزش تا مبلغ ۷۰۰ هزار تومان بر اساس مدرک تحصیلی کارورز تا سه ماه و بیمه مسئولیت مدنی از دیگر مشوق های در نظر گرفته شده در این طرح می باشد.

رحیمی افزود: طبق آیین نامه جدید طرح کارورزی با اصلاح شرایط کارورز و افزایش شرایط سنی، کارفرمایان می تواند آن دسته از افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی و حداکثر درای ۳۵ سال سن هستند را از این طریق جذب کنند.

مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی اردبیل عنوان کرد: طرح مهارت آمورزی در محیط واقعی کار، دیگر طرح در نظر گرفته شده برای افراد فاقد مدرک دانشگاهی می باشد که کارفرمایان با جذب افراد از این طریق، از قانون کار و تامین اجتماعی معاف می گردند.

درج دیدگاه