پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

کبیری پاسخ داد: تعاونی‎ها در کدام بخش اقتصاد حضور فعال‌تری دارند؟

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: : ۶۰ درصد جابه‌جایی کالا و صادرات در خلیج‌فارس صورت می‌گیرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: : ۶۰ درصد جابه‌جایی کالا و صادرات در خلیج‌فارس صورت می‌گیرد.

محمد کبیری با تاکید بر اینکه تعاونی ها می توانند با سرمایه کمتر خدمات بیشتری به کشور ارائه کنند گفت: سهم تعاونی های حمل و نقل از اشتغالزایی بیش از ۲۳۰ هزار نفر است که قصد داریم آن را توسعه دهیم.

کبیری:سامانه “جامع بخش تعاونی” اعتماد خدشه‌دار شده به بخش تعاون را بازمی‌گرداند

وی به نقش مهم تعاونی ها در اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد در مهمترین بحخش های قانصادی ، تعاونی ها حضور فعال دارند، به عنوان مثال ۷۰ درصد حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر و حدود ۲۵ درصد حمل و نقل کالای کشور توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود. بیش از ۲۱۰۰ شرکت تعاونی فعال در حوزه حمل و نقل با تعداد نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر عضو و بیش از ۲۳۰هزار نفر اشتغالزایی در کشور وجود دارد و در تلاش هستیم تعاونی‌های حمل و نقل را توسعه و به نوسازی حمل و نقل عمومی کمک کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت صمت افزود: این تفاهم نامه با رویکرد رسیدن به یکپارچه سازی اطلاعات و داده ها، تسهیل ارائه خدمات به فعالین اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک و کاهش بروکراسی اداری از طریق به اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه های اجرایی چند هفته گذشته منعقد شد.

کبیری افزود: تفاهمنامه تبادل اطلاعات با هدف تسریع و رسمیت بخشیدن همکاری های دو وزارتخانه برای دستیابی به اهداف و بهره ‌برداری طرفین از اطلاعات موجود در بانک های اطلاعاتی یکدیگر امضا شد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌ نامه موجب افزایش بهره ‌وری در کشور است افزود: در گام نخست نیاز‌های اطلاعاتی شناسایی شد و برای گسترش تعاون بررسی شد و به دنبال ایجاد پنجره واحدی برای ارائه خدمت به تعاونی‌ها هستیم.

وی اظهار داشت: از جمله مهمترین اهداف امضای این تفاهمنامه دستیابی سریع و مستمر وزارت صمت به اطلاعات اشتغال بنگاه های اقتصادی با رویکرد پایش وضعیت اشتغال بنگاه ها در بازه‌های زمانی مختلف و برنامه ریزی فعالیت های وزارت صمت بر اساس تحلیل این اطلاعات است که از طریق سازمان تامین اجتماعی جمع آوری و جمع بندی می شود.

کبیری افزود: بر اساس این تفاهم نامه به منظور رصد فعالیت شرکت های تعاونی و بررسی و رفع مشکلات آنها، اطلاعات فعالیت های این شرکت ها که با اخذ مجوز از وزارت صمت انجام می شود  در اختیار وزارت تعاون قرار خواهد گرفت.

درج دیدگاه