جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

کدام استان رکورددار تشکیل شرکت های تعاونی شد؟

سهراب مختاری گفت: از ۸۶ شرکت تعاونی ۱۶ شرکت تعاونی در حوزه تعاونی بانوان و ۳۲ شرکت تعاونی در حوزه روستا تعاون قرار دارد که در این دو حوزه نیز فارس با اختلاف بسیار زیاد از سایر استان های کشور رتبه نخست را دارد .

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال ۸۶ شرکت تعاونی در فارس تشکیل شد که با این عملکرد فارس در مقام نخست کشور در این حوزه قرار گرفت .

به گزارش تعاون‌آنلاین، سهراب مختاری با اعلام این خبر در ادامه اظهار کرد: از ۸۶ شرکت تعاونی ۱۶ شرکت تعاونی در حوزه تعاونی بانوان و ۳۲ شرکت تعاونی در حوزه روستا تعاون قرار دارد که در این دو حوزه نیز فارس با اختلاف بسیار زیاد از سایر استان های کشور رتبه نخست را دارد .

مختاری با اشاره به نظارت های مستمر بر فعالیت شرکت های تعاونی با همکاری دستگاه های قضایی و دادستانی و همچنین دستگاه های نظارتی ، امنیتی ، اجرایی و اتاق تعاون گفت : پیشگیری از وقوع هر گونه تخلف و برگزاری به موقع مجامع و رصد فعالیت های شرکت های تعاونی بر اساس قانون با همکاری اتاق تعاون و اتحادیه های مربوطه از جمله اقداماتی است که در سطح تعاونی های استان به جد انجام می شود .

فارس چقدر تسهیلات اشتغالزایی گرفت؟

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  اجرای طرح افزایش حقوق شهروندی و سرمایه های اجتماعی در ۴۰۰ تعاونی مسکن ، پیگیری برگزاری کامل مجامع در ۴۰۰ تعاونی به ویژه تعاونی مشمول و حساس  ،تعیین تکلیف ۲۵ تعاونی سهام عدالت ، پیگیری مشکلات تعاونی های مسکن مهر و اختصاص شناسنامه به کلیه تعاونی های مسکن به خصوص تعاونی های مسکن مشکل دار به تعداد ۴۰۰ شرکت تعاونی از جمله اقدامات در حوزه نظارت بر شرکت تعاونی های استان برشمرد .

مختاری با بیان این که به صورت مستمر کلاس های آموزش مالی و حقوقی برای شرکت های تعاونی برگزار می‌شود، ادامه داد:پیگیری جهت به روز رسانی اساسنامه های کلیه شرکت های تعاونی ، ملزم نمودن شرکت های تعاونی مشمول انجام حسابرسی توسط موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی ، بررسی و رسیدگی به شکایات مردم و پاسخ به مکاتبات دستگاه های نظارتی و وزارتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است .

وی به عملکرد اداره آموزش تحقیقات و ترویج اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی فارس اشاره کرد و گفت : تشکیل شورای آموزشی و پژوهشی ، برگزاری آموزش های مجازی ، برگزاری تورهای ترویجی ، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی تخصصی ، برگزاری دوره های آموزشی مدیریتی ، برگزاری دوره های آموزشی مهارتی حقوقی و تدوین شیوه نامه متحدالشکل آموزشی ، پژوهشی و تحقیقی ، بخشی از این اقدامات است .

درج دیدگاه