با ریاست وزیر تعاون ایران و وزیر اقتصاد گرجستان برگزار می شود:

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و گرجستان

ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در تاریخ ۱۷ و۱۸ مهرماه (برابر با ۱۰-۹ اکتبر سال جاری) در تفلیس برگزار می شود.

ریاست هیئت های دو طرف به عهده  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و گئورگی گاخاریا وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان است

 

تاکنون پنج کمیسیون مشترک میان دو کشور برگزار شده است. در نشست ششم در قالب چهار گروه، حمل و نقل و زیر ساخت، سرمایه گذاری، توسعه تجاری و کشاورزی، انرژی شامل نفت، گاز و برق و همچنین گروه فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، علاوه بر ارزیابی میزان پیشرفت توافقات قبلی دو کشور، برنامه های جدید و راهکارهای لازم برای جهش در ارتقاء مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی  بررسی و یادداشت تفاهمی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

 

طی دو روز کمیسیون مشترک قراراست موضوعات مربوط به همکاری در زمینه انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری، همکاری های اعتباری و بانکی، تجاری، گمرکی، آموزشی، علمی و فرهنگی، ورزشی، گردشگری، بهداشت و محیط زیست مورد مذاکره و برنامه های مشترک مورد توافق قرار گیرد.

 

همزمان با برگزاری اجلاس یادشده میان دو بخش دولتی، هیات تجاری سی نفره اتاق مشترک ایران و گرجستان از مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، کشاورزی و معدن ایران با هیاتی از بخش خصوصی گرجستان که توسط اتاق بازرگانی و صنایع گرجستان هدایت می شود، در خصوص بهره برداری از فرصت های مناسب و برنامه های مشترک و به منظور یافتن شرکای مناسب تجاری و سرمایه گذاری با یگدیگر مذاکره خواهند کرد.

درج دیدگاه