جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

متقاضیان دریافت تسهیلات در اردبیل بخوانند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در باره اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی بیان کرد تاکنون برای ۱۸۸۰ نفرتسهیلات قرض الحسنه به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

جلسه شورای هماهنگی استان اردبیل با حضور دکتر جمشید تقی زاده مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور ، اعضای شورای هماهنگی به ریاست مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در محل سالن اجتماعات اداره این کل برگزار شد.

به گزارش تعاون آنلاین، در این جلسه دکتر قاسم رحیمی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: در ارزیابی میدانی فضای عمومی استان‌ها که به دستور مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای هم‌افزایی میان سازمان‌های تابعه و بررسی شاخص‌های ۴۵ گانه فضای عمومی و ۱۰ اداره کل اجرایی در ۳۱ استان کشور صورت گرفته شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.

دکتر رحیمی تصریح کرد: کسب این افتخار بزرگ نشانگر تعامل و همکاری و ارتباط سازنده دستگاه های زیرمجموعه وزارت متبوع در استان اردبیل با یکدیگر و عملکرد مطلوب هریک از این ادارات کل در حوزه رسالت و وظایف سازمانی خود است.

وی افزود: زمان رسیدگی درمراجع حل اختلاف در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه درسال ۹۵ کاهش چشمگیری داشته است به طوری که زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف از۳۱ روزبه ۱۶ روز کاهش یافته است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در ادامه از واگذاری بخشی از امور روابط کار به بخش خصوصی، افزایش تعداد هیات های اختلاف از ۱۱ به ۱۶ مورد، الکتریکی نمودن سامانه رسیدگی به شکایات و راه اندازی سامانه پیامکی خبر داد.

وی همچین از افزایش تعداد بازرسان کار استان اردبیل به منظور کاهش حوادث ناشی از کار در محیط های کاری از ۱۳ به ۲۸ نفر خبر داد .

دکتر رحیمی همچنین از تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال و  تشکیل ۳۸ واحد روستا تعاون و دو تعاونی توسعه و عمران در سطح استان خبر داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از محل اعتبارات اشتغال فراگیر تعداد۲۸۰۰ طرح سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۷۸۰ میلیارد تومان در کارگروه تخصصی اشتغال استان به تصویب رسیده و به بانک  های بانک های عامل ارسال شده است.

وی بیان کرد: شصت میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات روستایی به بانک های عامل معرفی شده و نرخ سود این تسهیلات ۴ درصد در مناطق روستای مرزی،۶ درصد در مناطق روستایی عادی و ۱۰ درصد در مناطق زیر ۱۰ هزار نفراست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در باره اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی بیان کرد تاکنون برای ۱۸۸۰ نفرتسهیلات قرض الحسنه به میزان ۱۲۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

دکتر رحیمی توجه به بخش رفاهی کارگران را یکی دیگر از وظایف این اداره کل برشمرد و گفت: در سال گذشته تعداد ۴۳۷۹ نفر از کارگران استان از تسهیلات رفاهی، زیارتی بهرمند شدند و تعداد ۲۵۰ نفر از کارگران استان به همراه خانواده از استراحتگاه ها در سطح کشور استفاده کردند.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزش کارگری در سطح استان و کشوری خبر داد و گفت: ۲۷ مدال ملی و جهانی دستاورد این رقابت ها بود که ۷ مدال کسب شده توسط کارگران استان، مدال جهانی است.

وی الکترونیکی کردن پرونده های روابط کار و پرسنلی، ایجاد نظم و انظباط مالی، استقرار منبع تامین برق انرژی خورشیدی در اداره کل، استقرار میز خدمت و اخذ مجوز ساختمان جدید اداره کل را از دیگر اقدامات انجام شده در این مجموعه برشمرد.

درج دیدگاه