یارانه تسهیلات اشتغال زایی در مناطق مختلف اعلام شد

دولت در سال ۹۶ تا ۹۹برنامه اشتغال فراگیر را در نظر گرفته است که اگر تمام دستگاه های دولتی و خصوصی عملیات خود را به درستی انجام دهند ما شاهد رشد اشتغال خواهیم بود. به گزارش تعاون آنلاین، دکتر سعید مازندرانی در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی گفت: در بخش های اشتغال روستایی یک ونیم […]

دولت در سال ۹۶ تا ۹۹برنامه اشتغال فراگیر را در نظر گرفته است که اگر تمام دستگاه های دولتی و خصوصی عملیات خود را به درستی انجام دهند ما شاهد رشد اشتغال خواهیم بود.

به گزارش تعاون آنلاین، دکتر سعید مازندرانی در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی گفت: در بخش های اشتغال روستایی یک ونیم میلیارد تومان دولت برای اشتغال در نظر گرفته است اما هنوز بانک ها اعلام اعتبار نکرده اند گرچه ابلاغ شفاهی آن انجام شده و ما در بحث فاز یک آن در حال جمع آوری اطلاعات هستیم.

مازندرانی گفت: در بحث اشتغال فراگیر و در تبصره ۱۸، برای شهرستان کردکوی  ۲۳میلیارد تومان در مرحله نخست در نظر گرفته ایم.

وی تصریح کرد: یارانه های شهرستان دو درصد، در روستاهای محروم پنج درصد و اگر فعالیت های دانش بنیانی رافعال کنیم تا هشت درصداز یارانه می توانیم استفاده کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه دولت سامانه ای به عنوان کارا معرفی کرده که طرح های اشتغالزا برای دریافت تسهیلات حتما باید در این سامانه ثبت شود، اظهار کرد: دولت تصمیم دارد با این کار شفاف سازی انجام دهد تا دستگاه هایی که در جذب این منابع ایجاد مشکل می کنند شناسایی کند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۳ طرح عنوان وجذب شده و نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه در گردش آن است و ۱۰ میلیارد تومان هم سرمایه ثابت برای آن در نظر گرفته شده است.

مازندرانی ادامه داد: برای شهرستان کردکوی از ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغلی که تعهد شده حدود یک هزار و ۲۰۰ شغل در نظرگرفته ایم که حدود ۹۰۰شغل آن به وجود آمده است.

مازندرانی گفت: در بحث مشاغل خانگی حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به افراد جویای کار می دهیم که از این میزان تسهیلات بیش از ۷۰ درصد توسط بانوان دریافت می شود و در بحث کارورزی بیش از ۶۳ درصد افرادی که برای کارورزی مراجعه کرده اند خانم ها هستند، این آمارها به ما می گوید انتظارات در حوزه اشتغال بانوان بالا رفته به همین دلیل در بحث خوداشتغالی باید ورود پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ما از نظر تسهیلات مشکلی نداریم و از نظر جذب متقاضی خوب مشکل داریم، تصریح کرد: مشکلی که وجود دارد این است که اکثر افرادی که تسهیلات دریافت می کنند افرادی هستند که قبلا تسهیلات دریافت کرده اند و بدهکار هستند و دوباره می خواهند  وام دریافت کنند که اهلیت و شایسته بودن برای کار باید توسط کارگروه شهرستان مشخص شود واین پول منجر به اشتغال شود.

مدیرکل تعاون کار گلستان گفت: دولت مشخص کرده که بابت هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد شود و کسی که ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کند باید برای ۸ تا ۱۰ نفر ایجاد شغل کند و این نشان می دهد دولت هدفش ایجاد شغل است نه ارائه تسهیلات.

درج دیدگاه