چهارشنبه, اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳

دستورالعمل اشتغال روستایی به استانداران ابلاغ شد

برنامه های پیش بینی شده  دولت برای ایجاد شغل در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به اجرا نزدیک شد . به گزارش تعاون انلاین، در حالی دولت دوازدهم ایجاد فرصت های جدید شغلی را هدفگذاری کرده است که بررسی ها نشان می دهد بخش مهمی زا برنامه ها بر ایجاد شغل در نقاط روستایی […]

برنامه های پیش بینی شده  دولت برای ایجاد شغل در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به اجرا نزدیک شد .

به گزارش تعاون انلاین، در حالی دولت دوازدهم ایجاد فرصت های جدید شغلی را هدفگذاری کرده است که بررسی ها نشان می دهد بخش مهمی زا برنامه ها بر ایجاد شغل در نقاط روستایی که مولد ترین مناطق ایران محسوب می شود استوار است .

این اقدام می تواند به مانعی بزرگ در برابر مهاجرت از روستاها به شهرها تبدیل شود و از سوی دیگر زمینه را برای مهاجرت معکوس با هدف یافتن فرصت های شغلی فراهم می نماید .

پیش از این تسهیلات اشتغالزایی غالبا در شهرها پرداخت می شد که تاثیر آن ینز در ایجاد شغل واقعی اندک بود اما پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال زای روستایی رشد و توسعه واقعی در این مناطق را به همراه خواهد داشت .

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفته است : دستورالعمل اشتغال روستایی به استانداران ابلاغ شده و فرایند معرفی طرح ها به سرمایه گذاران و نقش دستگاه ها نیز تبیین شده است.

عیسی منصوری در کارگروه تخصصی اشتغال استان  کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد اشاره کرد :  در برنامه اشتغال فراگیر اولویت های استان  تبیین شده است .

وی عنوان کرد: اطلس روستایی استان آماده شده و روستاهای هدف برنامه اشتغال روستایی مشخص شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی  ادامه داد:  طرح هایی که پیشنهاد داده می شوند اگر در راستای اولویت های استان باشند از یارانه ها و کمک ها برخوردار خواهند شد.

 

درج دیدگاه