یکشنبه, مهر ۸, ۱۴۰۳

اختصاص تسهیلات تازه به بدنه ناوگان حمل و نقل

تعاون آنلاین – پیش از پایان یافتن بهمن، در خصوص افزایش نرخ اتوبوس در مسافرت های نوروزی تصمیم گیری خواهد شد.

احمدرضا عامری، مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافری کشور با بیان این مطلب گفت: معمولا در ایام نوروز با توجه به “یک سرخالی بودن سفر” برای جبران بخشی از آن، افزایش کرایه اتوبوس را در مسافرت های نوروزی خواهیم داشت.

وی در مورد میزان  این افزایش گفت: هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است، اما تا قبل از پایان یافتن بهمن ماه، در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری کشور از اختصاص تسهیلات تازه به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد و گفت: قرار است که تسهیلات تازه ای به این بخش تزریق شود.

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافری کشور، در خصوص تسهیلات اختصاص یافته به ناوگان حمل و نقل تصریح کرد: متاسفانه تسهیلات قابل توجهی تاکنون دریافت نکردیم اما قرار است تسهیلاتی از سوی سازمان های ذی ربط به این بخش اختصاص یابد.

به گزارش اتاق تعاون ایران، عامری با اشاره به سهم حمل و نقل در اقتصاد ملی، یادآور شد: اقتصاد شکوفا و پویا در هر کشوری ارتباط مستقیم با حمل و نقل دارد و کشور ما نیز این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر سهم حمل و نقل از اقتصاد ملی ۸.۵ درصد است که از این میزان ۸۷ درصد سهم حمل و نقل  جاده ای و ۱۳ درصد نیز سهم  حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی است.

به گفته عامری، شرکت های حمل و نقل در بخش تعاونی، در شرایط قابل قبولی هستند.

وی افزود: در شرایط کنونی برای خرید اتوبوس های برون شهری، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است، این درحالی است که خرید هر اتوبوس بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان نیاز دارد.

درج دیدگاه