سه شنبه, اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳

بانوان در صدر مجوز مشاغل خانگی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از سال ۹۰ تا کنون طبق آمار ثبت شده بانوان ۷۸ درصد مجوز مشاغل خانگی زنجان را دریافت کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از سال ۹۰ تا کنون طبق آمار ثبت شده بانوان ۷۸ درصد مجوز مشاغل خانگی زنجان را دریافت کرده اند.
به گزارش تعاون آنلاین، محمدرضا یوسفی روز دوشنبه در کارگروه اشتغال استان زنجان افزود: تعداد مجوز صادر شده برای بانوان در این مدت ۱۱هزار و ۴۲۹ عدد بوده است.

وی اظهار داشت: کل تعداد مجوزها در این بخش ۱۴ هزار و ۶۵۲ عدد ثبت شده، همچنین میزان تسهیلات اختصاص یافته تاکنون ۳۷۰ میلیارد ریال بود.

یوسفی با اشاره به لزوم حمایت از اشتغال زایی، تاکید کرد: در حوزه اشتغال روستایی کشور از ۱۲۰هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته و از این میزان ۶۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از کل این تسهیلات ۷۰ درصد برای اعطا به بخش خصوصی به استان ها واگذار شد و ۳۰ درصد به صورت متمرکز هزینه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان توضیح داد: امسال میزان طرح های مصوب این بخش در استان یکهزار میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال بوده و یکهزار و ۴۵۰ میلیون ریال پرداخت گردیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این نشست گفت: در موضوع اشتغال آفرینی هر هزار متر احداث بنا یک شغل محسوب می شود و هر یک میلیارد ریال هزینه در احداث نیز یک شغل محسوب می شود.

مسعود بیات منش افزود: بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال قیر رایگان تا کنون تخصیص یافته و ۱۹۰ میلیارد ریال نیز برای راه های روستایی هزینه کرده ایم.

وی تصریح کرد: تاکنون ۶۴۵ شغل طبق آمار ما ایجاد شده است و در این بخش ۱۹۰ درصد تحقق در برنامه ها داشته ایم، در مجموع بیش از یکهزار واحد مسکونی ساخته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: زمانی که بازارچه های مخصوص مشاغل خانگی و کسب و کار تاسیس می شود باید تدبیری اندیشیده شود که فضاسازی و امکانات شهری نیز همزمان و برای جذب مردم به این سمت انجام شود.

شهرام طهماسبی تاکید: فضا باید برای مراجعه کنندگان لذت بخش باشد و در شان مردم باشد، باید بتوانیم اوضاع را سامان دهیم و پاسخگوی دغدغه های مردم باشیم.

مدیر پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: همه مسئولان استان پارک را در حوزه حمایت از شرکت ها یاری کنند و همراهی نمایندف تا شاهد پیشرفت استان در حوزه فناوری و تولید باشیم.

داود مرادخانی اظهار داشت: امسال پارک علم و فناوری استان زنجان ۶۲۲ نفر ایجاد شغل کرده و ۷۶ واحد فناور را در پارک مورد حمایت و زیر پوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد: یکی از اهرم های پیشرفت ما در استان توسعه شرکت های دانش بنیان است و باید به تجاری سازی امور کمک کنیم تا شاهد رونق بهتر اقتصاد در آینده باشیم.