پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

خبر خوب برای تعاونگران اروپایی

رییس جدید پارلمان اروپا از حامیان سرسخت تعاون

تعاون آنلاین – “آنتونیو تایانی” یکی از حامیان سرسخت بنگاه های تعاونی به ریاست پارلمان اروپا رسید.

سیاستمدار ایتالیایی از حزب راست میانه، که از سال ۲۰۱۴ به عنوان معاون این پارلمان فعالیت کرده است، حالا جای “مارتین شولتز” را گرفته است. وی در سخنرانی کوتاهی بعد از انتخابش گفت: «ما باید تمام تلاشمان را  برای بهبود وضعیت معیشتی کسانی که در شرایط سخت زندگی می کنند انجام دهیم.»

تایانی در این انتخابات ۳۵۱ رای کسب کرد. “جیانی پیتلا” رقیب وی که او هم از حامیان تعاونی ها بود ۲۸۲ رای آورد. رای گیری به دور چهارم رسید تا یک کاندایدا به حداقل ۳۴۶ رای برسد

 

افسر نیروی هوایی ایتالیا پیش از انتخاب شدن به عنوان رییس پارلمان اروپا به عنوان سخنگوی دولت “سیلویو برلوسکونی” هم فعالیت داشته  و چند پست اروپایی داشته است. او از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به عنوان نماینده صنعت و کارآفرینی و معاون کمیسیون اروپا فعالیت کرده است. تایانی در سال ۲۰۱۳ کارگروهی برای پیشرفت تعاونی در کمیسیون اروپا ایجاد کرد که به اتحادیه اروپا پیشنهاداتی در جهت شکوفایی بخش تعاون می دهد.

“آنتونیو تایانی” می گوید: «ژن تعاونی ها بر پایه اتحاد شکل گرفته است.»

به گزارش تعاون آنلاین، سازمان تعاونی های اروپا نیز این انتخاب را تبریک گفته است. “درک لنهوف” مدیر سازمان تعاونی های اروپا می گوید: «به عنوان کسی که به مدل اقتصاد اجتماعی عقیده دارد و نماینده بخش صنعت و کارآفرینان نیز بوده است امیدواریم آقای تایانی بتواند در جهت شناساندن تعاون و نعاونی ها به اقتصاد اروپا گام های خوبی بردارد.»

تعاونی ها مردم را در راس امور قرار می دهند. علاقه تایانی به الگوهای مردمی در اقتصاد و نقش پارلمان اروپا که در چند سال گذشته نقش مهمی در قانون گذاری و تصمیم گیری اتحادیه اروپا داشته است، این امید را به تعاونی ها می دهد که صدایشان بیش از پیش در اروپا شنیده شود.

 

 

درج دیدگاه