پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

سهم اشتغال گلستان چقدر است

دستمزد کارگران

در پاییز سال ۹۶ نرخ بیکاری در استان ۱۲.۷ درصد اعلام شده بود که در فصل زمستان این عدد به ۱۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: برنامه اشتغال استان در سالجاری ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی است که نسبت به سال گذشته رشدی ۵۰ درصدی دارد.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، امروز (۱۷ اردیبهشت) در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان گفت: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر بود که در پایان سال اشتغال ۲۱ هزار و ۱۶۰ نفر در سامانه رصد به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در گرگان طی سال گذشته بیش از تعهد این شهرستان بوده است، افزود: امسال قرار است ۳۰ هزار شغل در استان ایجاد شود که نسبت به سال قبل رشدی ۵۰ درصدی دارد که سهم شهرستان گرگان ۶ هزار شغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در پاییز سال ۹۶ نرخ بیکاری در استان ۱۲.۷ درصد اعلام شده بود که در فصل زمستان این عدد به ۱۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان ۱۸ درصد است، ادامه داد: در استان حدود ۸۰ هزار بیکار وجود دارد که اغلب آنان از فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

مازندرانی درباره اشتغال روستایی و معرفی پرونده های متقاضیان به بانک ها،گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان طرح به بانک ها معرفی شده که سهم شهرستان گرگان ۱۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی درخصوص رسته های شغلی هم افزود: عمده تسهیلات در بخش دامداری پرداخت شده در حالیکه در زمینه هایی مانند آی تی، صنایع دستی و بومگردی نیز ظرفیت های خوبی برای اشتغال روستاییان وجود دارد.

درج دیدگاه