پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

محصولات کشاورزی مازاد مصرف توسط تعاونی‌ها خریداری می شود

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی گلستان گفت: هشت هزار و ۸۰۰ تن سیب زمینی تولید بهاره مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط این سازمان خرید تضمینی و در هشت سردخانه نگهداری می شود.

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی گلستان گفت: هشت هزار و ۸۰۰ تن سیب زمینی تولید بهاره مازاد برنیاز کشاورزان استان توسط این سازمان خرید تضمینی و در هشت سردخانه نگهداری می شود.

به گزارش تعاون آنلاین، وحید ملکی در این باره اظهار داشت: این مقدار محصول به نرخ تضمینی هر کیلوگرم چهار هزار و ۱۲۱ ریال از سیب زمینی کاران استان خرید شد.

وی گفت: طبق بازدیدهای انجام شده برداشت سیب زمینی بهاره در استان به پایان رسیده است و در صورت تمدید زمان خرید تضمینی این محصول توسط وزارت جهادکشاورزی این اقدام در گلستان نیز ادامه خواهد یافت.

به گفته ملکی؛ تاکنون هفت میلیارد ریال معادل یک پنجم از ارزش کل محصول سیب زمینی خرید تضمینی شده به حساب بانکی کشاورزان واریز شده است. سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان استان با نظر سازمان مرکزی صادر خواهد شد.

به گزارش تعاون آنلاین خرید تضمینی سیب زمینی از کشاورزان گلستان نهم خرداد ماه سال جاری به منظور حمایت از کشاورزان، تثبیت بازار و پایداری تولید در چهار مرکز خرید تضمینی در کردکوی، بندرگز، گوزن فارس رامیان و مرزنکلاته گرگان آغاز و طبق تقویم درنظرگرفته شده توسط وزارت جهادکشاورزی دهم تیرماه آخرین روز خرید محصول است.

در سال زراعی جاری سطح زیرکشت سیب زمینی گلستان ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار است که کارشناسان جهاد کشاورزی پیش بینی کرده اندد بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

هر ساله در حدود ۸ هزار هکتار زمین های کشاورزی گلستان در دو فصل بهار و پاییز سیب زمینی کشت و از هر هکتار حدود ۲۵ تن محصول برداشت می شود.

امسال ورود سیب زمینی بهاره گلستان به بازار باعث افت شدید قیمت این محصول به نرخ هر کیلو گرم دو هزار و ۵۰۰ ریال در بازار عمده فروشی شد که ورود سازمان تعاون روستایی برای خرید تضمینی و حمایت از کشاورزان، قیمت این محصول را به هفت هزار ریال رساند.

استان گلستان از قطب های کشاورزی ایران است و در تولید محصولات استراتژیک همچون غلات و دانه های روغنی رتبه های بالای کشور را دارد.

درج دیدگاه