شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

پیش بینی ۹۵۰ تن میوه شب عید در گلستان

تعاون آنلاین – مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: امسال ۹۵۰ تن انواع سیب درختی و پرتقال را جهت تامین میوه شب عید مردم گلستان پیش بینی کردیم که بخشی از این مقدار ذخیره سازی شده و مابقی نیز به زودی ذخیره سازی خواهد شد.

محمد تقی رجایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۶۰۰ تن پرتقال برای مصرف شب عید مردم استان در نظر گرفته شده که ۴۰۰ تن آن از جنوب کشور و ۲۰۰ تن دیگر نیز از مازندران تامین خواهد شد.

وی افزود: قرارداد پرتقالی که از جنوب تامین خواهد شد، منقعد شده و طی چند روز آینده به سردخانه های استان حمل می شود. همچنین پرتقال هایی که از مازندران تامین خواهد شد نیز ظرف یک هفته آینده با سفر کارشناسان این سازمان به مازندران و انتخاب میوه های مورد نظر، به استان حمل می شود.

رجایی ادامه داد: سیب درختی نیز در دو رقم سفید و قرمز به میزان ۳۵۰ تن برای شب عید، در استان تامین و ذخیره سازی شده است.

به گزارش ایسنا، مدیر تعاون روستایی گلستان عنوان کرد: تعداد غرفه های توزیع کننده میوه شب عید هنوز قطعی نشده و در کمیته تنظیم بازار استان در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد.

وی یاد آور شد: سال گذشته بیش از ۹۰ غرفه در سطح استان کار توزیع میوه شب عید را انجام دادند که در شهرهای بزرگ مانند گرگان و گنبدکاووس کار توزیع را به صورت مشترک ۵۰ درصد از اصناف و ۵۰ درصد از تعاونی ها بر عهده داشتند.

درج دیدگاه