شنبه, اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳

چه تعداد طرح اشتغالزا تسهیلات گرفتند؟

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۹۵۸ طرح اشتغال روستایی به بانک های عامل معرفی شد که از این تعداد ۶۵۵ پرونده موفق به دریافت تسهیلات شدند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۹۵۸ طرح اشتغال روستایی به بانک های عامل معرفی شد که از این تعداد ۶۵۵ پرونده موفق به دریافت تسهیلات شدند.

به گزارش تعاون آنلاین، مسعود بابایی روز سه شنبه در شورای اشتغال استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: اعتبار تخصیصی در حوزه اشتغال روستایی استان ۹۳۰ میلیارد ریال بوده که ۲.۵ برابر آن، طرح های اشتغال به مبلغ ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شد.

وی اضافه کرد: ۶۵۵ طرح معرفی شده یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی ۲ هزار و ۸۸۲ نفر دریافت کردند.

بابایی ادامه داد: قزوین رتبه بسیار خوبی در جذب اعتبارات اشتغال روستایی دارد و باید در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر نیز بهتر عمل شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در حوزه اشتغال فراگیر نیز یک هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته بود که ۶۹ طرح به بانک ها معرفی شد.

بابایی ادامه داد:از این میزان ۲۴ طرح به رقم ۱۶۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی با اشاره به مشکلات بخش اشتغال فراگیر افزود: چک های برگشتی و معوقات بانکی موانع بازدارنده برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر هستند که موجب شده قزوین در رتبه های میانی رنکینگ کشوری قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به وضعیت سایر طرح های اشتغالزایی استان، اضافه کرد: تفاهم نامه اشتغالزایی بنیاد علوی ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که ۴۰۰ طرح معرفی شد و ۷۳ طرح از این محل به مبلغ ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

بابایی ادامه داد: تفاهم نامه بنیاد برکت به رقم ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۴۵ طرح معرفی شد و ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص پرداخت شد.

وی با اشاره به بانک های پیشرو در پرداخت تسهیلات افزود: در مجموع بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون بیشترین پرداخت را در استان داشته اند که باید از زحمات آنها نیز در این زمینه قدردانی کرد.

این مسئول اضافه کرد: با تمامی تلاش های صورت گرفته تاکنون ۱۴ هزار و ۱۹۰ فرصت شغلی در استان به وجود آمده که برابر ۷۲ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری است.

درج دیدگاه