سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

یک مدیر حوزه تعاون: ریسک تعاونی‌های مسکن در ایران بالاست

مردم و سرمایه گذاران با دقت و انعقاد قراردادهای محکم ، اقدام به پرداخت پول کنند. به گزارش تعاون آنلاین، دکتر مسعود جورابلو ، استاد دانشگاه و از مدیران بخش تعاون در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات فعلی در تحویل به موقع واحدهای مسکونی تعاونی ساز ، عامل اصلی این امر را تصمیمات غیرکارشناسی و […]

مردم و سرمایه گذاران با دقت و انعقاد قراردادهای محکم ، اقدام به پرداخت پول کنند.

به گزارش تعاون آنلاین، دکتر مسعود جورابلو ، استاد دانشگاه و از مدیران بخش تعاون در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات فعلی در تحویل به موقع واحدهای مسکونی تعاونی ساز ، عامل اصلی این امر را تصمیمات غیرکارشناسی و بعضی از انواع تخلفات در ارکان و مدیران این نوع شرکت ها دانست و گفت : ایده ی مدیریت بحران تعاونی های زیان آور و سرمایه گذاری برای کمک به این بخش از تولید کنندگان مسکن نیز ریسک بالایی دارد .

جورابلو با بیان تجربه خود در یک نمونه عملی ادامه داد :‌ ظرف یکسان و اندی با اصلاح رویه ها و همچنین سرمایه گذاری مالی از ورشکستگی یک تعاونی مسکن جلوگیری شد و حتی فقط چند ماه مانده بود تا خانه های مردم بعد از سالها وقفه به آنها تحویل شوند که مداخلات و تعارض بین مدیران این تعاونی دوباره پروژه آن را به توقف کامل کشاند . وی ادامه داد : جالب اینجاست که اکثریت اعضای این تعاونی هم علیرغم رای و حمایت در مجامع عمومی این شرکت باز حریف نمی شوند و هربار برهم زدن این مجامع موجب میشود بواسطه ضعف قانون با ابطال انجام شده ، هیات مدیره باز مدتی بتواند بر سر کار بماند . این استاد دانشگاه درباره نقش نظارتی اتاق تعاون و ادارات مرتبط پاسخ داد : روند رسیدگی ها کند و در چارچوب قواعدی است که براحتی آن را دور میزنند و طولانی شدن یک بررسی ، عملاْ باعث زیان خوردن به مردم ، چه خریداران و چه اعضای تعاونی خواهد شد . جورابلو که در حال حاضر خود نیز مدیرعامل یک شرکت تعاونی مسکن است ، اظهار داشت در این تورم بالا و شرایط غیرقابل پیش بینی بازار ، هم مردم و هم سرمایه گذاران با اجتناب از شتابزدگی به صرف قیمت پایین ، واحدهای مسکونی تعاونی ها بدون تحقیق درباره وضع آن تعاونی و مهمتر انعقاد قراردادی رسمی و محکم هرگز خرید نکنند .

وی همچنین از مجلس و دولت برای بازنگری در قوانین بویژه نظارات جدی تر در تعارض بین مدیران تعاونی ها و حمایت از سرمایه گذاران در این بخش تاکید کرد و با اشاره به تعدادی تعاونی مسکن فعال و موفق از مردم خواست با بررسی دقیق نسبت به ساختار این شرکت ها اقدام به خرید عضویت نمایند .

درج دیدگاه