پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

آمار اعلامی بیکاری و اشتغال یزد واقعی می‌شود

اشتغال

جلسه تدوین فرآیند ایجاد و پیاده سازی سامانه ثبت وضعیت اشتغال و بیکاری با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد و اعضای شورای علمی مدیریت کارآفرینی و اشتغال تشکیل شد.

جلسه تدوین فرآیند ایجاد و پیاده سازی سامانه ثبت وضعیت اشتغال و بیکاری با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد و اعضای شورای علمی مدیریت کارآفرینی و اشتغال تشکیل شد.

کرسی تعاون و کارآفرینی استان در دانشگاه یزد راه اندازی شد

به گزارش تعاون آنلاین، در ابتدای این جلسه محمد حسین ریاحی با اشاره به آخرین گزارش سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵گفت: از میان  ۳۷۰ هزار و ۳۹۰ جمعیت فعال استان، ۳۲۵ هزار و ۵۷۷  نفر شاغل  و ۴۴۸ و ۱۳ نفر  بیکار هستند.

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی یزد اظهارکرد:  نرخ بیکاری استان در سال ۹۷، ۱۳/۹ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالا است .

وی افزود: بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حدود ۵۲ هزار نفر بیکار هستند که برای اشتغال آنها به عزم جدی و همکاری همگان نیاز است و اغلب آنها دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها هستند.

ریاحی یکی از بهترین راه‌ها برای حل این معضل را داشتن آمار دقیق افراد جویای کار دانست و تصریح کرد: در خصوص حل این معضل باید سامانه جامع یکپارچه برای شناسایی متقاضیان کار و مطالبات آنها طراحی شود.

وی اظهارکرد: سامانه مذکور یک هدف مهم را در بردارد و آن هم ، ایجاد بانک اطلاعاتی به روز از شاغلین و بیکاران استان است که بالطبع اهداف فرعی دیگری چون نیاز سنجی بازار کار استان، برنامه ریزی جهت اشتغال گروه های هدف، جهت‌گیری برای اصلاح نظام آموزشی در جهت نیاز بازار کار، رفع نیازهای اطلاعاتی مدیران و تصمیم گیران استان، متخصصان و پژوهشگران و نیز فعالان اقتصادی، کارآفرینان و… را در برخواهد داشت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از جمله اطلاعاتی که توسط سامانه یکپارچه اشتغال و بیکاری استان، جمع آوری، تحلیل و عرضه خواهد شد،عرضه نیروی کار (با امکان تفکیک بر حسب سن، تحصیلات، جنس، مهارت)، تقاضای نیروی کار (با امکان تفکیک بر حسب حوزه های شغلی در بخشهای مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و …) و خصوصیات نیروی کار (اطلاعات بازار کار و دورنمای شغلی و…) است.

در پایان اعضای جلسه در مورد چگونگی تدوین فرآیند به بحث و تبادل نظر پرداختند و شمای کلی از فرآیند طراحی سامانه مذکور ارائه شد.

درج دیدگاه