سه شنبه, اسفند ۲۹, ۱۴۰۲

احتمال افزایش ۲۰درصدی قیمت بلیط اتوبوس

تعاون آنلاین – رییس اتحادیه تعاونی مسافربری با بیان این‌که در نوروز سال ۱۳۹۶ نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌ریزی برای انجام سفرها با همکاری اتحادیه و سازمان راهداری صورت می‌گیرد از برگزاری جلسه هماهنگی این سفرها خبر داد.

احمدرضا عامری تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته ظرف امروز یا فردا صحبت‌ها و جلسات ابتدایی برای هماهنگی سفرهای نوروزی با سازمان راهداری انجام خواهد شد و امیدواریم طبق روال سال‌های گذشته با هماهنگی انجام شده با کمترین مشکل سفرهای نوروزی انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در برنامه‌های سفرهای نوروزی ۱۳۹۶ نیز قیمت بلیت اتوبوس افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: صحبت‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما این موضوع منوط به تصمیم و هماهنگی با سازمان راهداری کل کشور است.

رییس اتحادیه تعاونی مسافربری افزود: با توجه به این که در ایام نوروز اتوبوس‌ها مجبور هستند به شکل یک سر خالی حرکت کنند و به‌طور معمول در مقصد ظرفیت کامل برای بازگشت خودروها وجود ندارد در سال‌های قبل تصمیماتی برای افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت بلیت‌ها انجام می‌شد که پس از پایان یافتن سفرهای نوروزی نرخ‌ها به حالت عادی باز می‌گشت. برای سفرهای نوروز پیش‌رو هنوز تصمیم قطعی در این رابطه گرفته نشده و باید برای اجرای آن هماهنگی میان نهادهای مربوطه صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، در طول سال‌های گذشته با توجه به حجم بالای درخواست‌ها برای سفر جاده‌ای با ناوگان عمومی اتحادیه بخش زیادی از ظرفیت خود را به این سفرها اختصاص می‌داد.

هرچند هنوز تصمیم قطعی برای نرخ بلیت سفرهای نوروزی گرفته نشده، اما به نظر می‌رسد با توجه به روال سال‌های قبل امکان افزایش نرخ بلیت‌ها و بازگشت آنها به روال سابق پس از پایان تعطیلات وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، در کنار سازمان راهداری، سازمان هواپیمایی کشوری نیز هفته گذشته نخستین جلسه خود برای مدیریت سفرهای نوروزی را برگزار کرد که بناست در چارچوب آن ایرلاین‌های داخلی نسبت به مدیریت بازار و کنترل قیمت‌ها با این سازمان همکاری کنند.

راه‌آهن نیز پیش‌فروش رسمی بلیت سفرهای نوروزی را از هفته گذشته در دو مرحله برای همه مسیرها و سپس مسیر تهران – مشهد آغاز کرد که طبق اعلام این شرکت بخش زیادی از ظرفیت مسیرهای پرتردد تاکنون از سوی متقاضیان خریداری شده است.