پنج شنبه, اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳

از ابتدای امسال در استان گلستان۲۸۰۰ شغل ایجاد شده است

تاکنون ۳۴ درصد تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی از سوی بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شغل در استان ایجاد شده و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

به گزارش تعاون آنلاین، سعید مازندرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برنامه اشتغال استان نسبت به سال گذشته افزایشی ۵۰ درصدی دارد و برای تحقق آن همه دستگاه‌ها و بانک‌ها باید همکاری بیشتری داشته باشند. سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل در تعهد استان بود که این تعداد در پایان سال به بیش از ۲۱ هزار و ۶۰۰ شغل رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان داشت: امسال با اینکه سهمیه استان ایجاد ۲۰ هزار شغل بود اما بنا به دستور استاندار این تعداد به ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شغل در استان ایجاد و در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

مازندرانی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از دستگاه‌های اجرایی دریافت شده، بخشی از اشتغال ایجاد شده هنوز در سامانه به ثبت نرسیده است که دستگاه‌ها باید نسبت به این امر اقدام کنند.

وی یکی از طرح‌های موفق در راستای اشتغالزایی را طرح اشتغال روستایی برشمرد و افزود: تاکنون ۳۴ درصد تسهیلات مربوط به اشتغال روستایی از سوی بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهارداشت: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ طرح برای استفاده از این تسهیلات به دبیرخانه ارسال شده که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ طرح به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ پرونده موفق به دریافت تسهیلاتی به مبلغ بیش از ۴۰ میلیارد تومان شدند و از نظر پرداختی‌ها گلستان رتبه پنجم کشور را دارد.

درج دیدگاه