شنبه, اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سمنان خبرداد:

اشتغال ۱۱۰۰ نفر در چهارماهه نخست سال جاری

غنیان در نشست کارگروه اشتغال استان سمنان که صبح امروز در استانداری این استان برگزار شد از اشتغال ۱۰۹۳ نفر شامل ۲۸۸ زن و ۸۰۵ مرد در چهارماهه نخست امسال خبرداد.

اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی کارگروه اشتغال استان سمنان ضمن اشاره به آمار اشتغال‌زایی استان از ابتدای سال۹۶ تاکنون، بیان کرد: یک هزار و ۹۳ نفر شامل ۸۰۵ مرد و ۲۸۸ زن به کار گمارده شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد محسوسی را شاهد هستیم.

وی افزود: ۶۴درصد به کار گمارده شدگان سال جاری فاقد مهارت و ۳۶درصد دارای مهارت هستند که دراین رابطه شایان ذکر است که با تفاهم‌نامه‌های منعقدشده فی‌مابین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین سامانه کارورزی استان که از تمهیدات دولت برای ایجاد اشتغال در جامعه است، می‌توان این آمار را بهبود بخشید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: ۶۸درصد به کار گمارده شدگان در چهارماهه نخست سال جاری در سطح استان، دیپلم و زیر دیپلم و ۳۲درصد آنان از فارغ‌التحصیلان رشته‌های دانشگاهی بودند.

غنیان بیان کرد: یکی از تصمیمات کارگروه اشتغال استان سمنان پرداختن به مقوله ایجاد مهارت‌های شغلی است که دراین‌باره،موفقیت‌های خوبی به‌دست‌آمده است.

وی افزود: اشتغال‌زایی یکی از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است به‌گونه‌ای که معظم له نام سال را نیز با اشتغال‌زایی و تولید عجین کردند، اما باید دانست که مجموعه اعضای کارگروه اشتغال استان سمنان، تمام اهتمام خود را نسبت به ایجاد شغل برای نسل جوان، به کار می‌گیرند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی مدون و توسعه سرمایه‌گذاری در کنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای کارورزی، می توان آمار بیکاری استان را کاهش داد که این امر در سایه تعامل همه دستگاه های اجرایی میسر خواهد بود.

 

درج دیدگاه