جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

اظهار نظر رییس اداره تعاون نایین از میزان ایجاد شغل در طول چهل سال

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نایین از ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی در طول چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نایین از ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی در طول چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد خلیلیان با اشاره به اینکه کار، اشتغال، روابط کاری، تعاون و بیمه پنج محور اصلی در دستاورد‌های انقلاب اسلامی است گفت: در دو دهه شصت و هفتاد رشد خوبی در صنعت نایین صورت گرفته که این روند را در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نیز شاهد بودیم.

وی درخصوص حمایت از کارآفرینان گفت: با همکاری و اطلاع رسانی نهادهایی، چون صنعت و معدن، کمیته امداد، بهزیستی، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی طبق تبصره ۱۸ وام‌هایی با نرخ هجده درصد به کارآفرینان تعلق گرفته است.

به گفته رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی نایین، بعد از انقلاب اسلامی یک شهرک صنعتی و دو ناحیه صنعتی در شهرستان شروع به فعالیت نمود که حاصل آن وجود ۲۵ واحد صنعتی بزرگ و متوسط ۴۱۳ واحد صنفی، ۱۱۰۰ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی و ۱۳ کارگاه که در خور شهرستان است.

خلیلیان با اشاره به آمار بیمه شدگان و مستمری بگیران بیان نمود: تعداد بیمه شدگان در مجموع یک هزار و ۸۰۰ نفر، ۲۵۰ نفر مستمری بگیر در نایین همچنین تعاونی‌های تحت نظارت اداره تعاون ۵۱ تعاونی فعال و ۱۹ تعاونی در دست اجرا و ۴۰ مورد تعاونی غیر فعال وجود دارد.

وی حفظ و صیانت نیروی کار و حفظ اشتغال موجود را از وظایف این اداره برشمرد.

رئیس اداره تعاون نایین در ادامه افزود: بازرسان هرهفته به واحد‌های صنعتی، کارگاه‌های تولیدی خدماتی وتوزیعی مراجعه می‌کنند و حقوق‌های معوقه شرکت‌ها را به مسئولین مربوطه گوشزد می‌کنند چرا که اگر این معوقات بیشتر از دو ماه باشد با استفاده از ماده‌های ۳۴ و ۳۷ قانون کار تذکراتی به کارفرمایان داده می‌شود.

وی عدم ثبات نرخ ارز، نوسانات ارزی، زمان بر بودن صدور مجوز‌های لازم، اختصاص زمین برای پروژه، مشکلات تامین وثیقه بانکی، کمبود منابع آب و افت منابع آب‌های زیرزمینی، افت درآمد در بخش صنایع دستی، عدم گرایش به سرمایه گزاری و عدم رسیدگی به زیرساخت‌ها را از مشکلات سرمایه گذاری در شهرستان نایین برشمرد.

خلیلیان بر همدلی، همکاری و همیاری مسئولین با سرمایه گزاران، پرداخت تسهیلات کم بهره و حمایت آن‌ها تاکید نمود و خاطر نشان کرد: این آمادگی را داریم تا از شغل‌های جدید حمایت کنیم و تمام سعی خود را برای جلوگیری از تعدیل نیرو و حفظ مشاغل موجود به کار خواهیم برد و از دانش آموختگانی که دارای شرایط لازم باشند حمایت خواهیم کرد.

درج دیدگاه