پنج شنبه, اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۳

راه‌اندازی اندیشکده تعاون برای تقویت بخش مردمی اقتصاد

مبارزه با فساد کبیری

توسعه تعاون به باز توزیع عادلانه ثروت و توسعه رفاه اجتماعی کمک می‌کند و این ظرفیت بخش تعاون است و معتقدیم حاکمیت و دولت باید نقش تسهیلگر داشته باشند و چنانچه بخش عمومی، محور قرار گیرد سیاستگذاری بهتر انجام می‌شود و در عملیات به دولت کمک کند در مسیر بهتری برای رسیدن به به هدف کمک کند

 معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه همکاری راه اندازی «اندیشکده تعاون» امضا کرد.

به گزارش تعاون آنلاین، محمد کبیری در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازی اندیشکده تعاون که در وزارت تعاون، کار و اجتماعی برگزار شد، اظهارداشت: شرایط اقتصادی کشور، ما را بیش از بیش به سمت تقویت بخش تعاون به عنوان ارکان اصلی توسعه کشور هدایت می کند.

خبرهای خوش کبیری برای تعاونی‌ها

وی افزود: در یک دهه اخیر بخش تعاون روند رو به رشدی داشته، اما از اولویت های دولتی دور مانده بود و پس از سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارآفرینان و فعالان حوزه تعاون بار دیگر توجه به بخش تعاون با رویکرد شبکه سازی و بستر سازی لازم برای جذب سرمایه‌های مردمی و ایجاد اشتغال پایدار منطقه‌ای ضرورت پیدا کرد .

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت بخش تعاون گفت: توسعه تعاون به توسعه پایدار و متوازن کمک می‌کند و به این ترتیب با سرمایه‌های خرد مردمی اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: توسعه تعاون به باز توزیع عادلانه ثروت و توسعه رفاه اجتماعی کمک می‌کند و این ظرفیت بخش تعاون است و معتقدیم حاکمیت و دولت باید نقش تسهیلگر داشته باشند و چنانچه بخش عمومی، محور قرار گیرد سیاستگذاری بهتر انجام می‌شود و در عملیات به دولت کمک کند در مسیر بهتری برای رسیدن به به هدف کمک کند.

کبیری با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش تعاون در دهه ۶۰ و بعد از آن گفت: ضروری است که ساختار و قوانین بخش تعاون بازخوانی شود و براساس نیاز کشور اولویت‌بندی شود. 

وی با بیان اینکه بخش تعاون نیازمند نقشه راه است، گفت: اگر بتوانیم مثلث بین دانشگاه و نخبگان، دولت و حاکمیت و ذینفعان و تعاونگرانی را ایجاد کنیم می‌توانیم در قالب تدوین نقشه راه با اولویت به روز شده، توسعه بخش تعاون را سرعت بخشیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی و رصد چالش‌ها در بخش تعاون را مهم ترین دلیل ایجاد اندیشکده تعاون دانست.

وی بر شفافیت، نواوری، افزایش اعتماد عمومی و استفاده بیشتر دولت از سرمایه‌های اجتماعی تاکید کرد .

درج دیدگاه